lördag 28 mars 2009

Åke på myren

Lördagsutflykt till en bilkyrkogård utanför Ryd i Småland

Sedan länge har jag velat besöka denna omtalade plats. Då vädret var fint, och vi var lediga passade det utmärkt att styra kosan till Ryd.

Färden gick söderut mot gränsbygden, och till min glädje fann jag många trevliga platser där jag kunde träna mig i fotografins ädla konst. Många av bilderna kommer jag att publicera framöver, och jag börjar med dessa då denna plats var det egentliga målet för utflykten.

Jag kan dock inte annat än påstå, att jag var lite besviken då jag inte trodde att bilarna var så illa åtgågna. Många var delarna som var bortplockade, men naturligtvis borde jag inte väntat mig annat. Det har varit en bilskrot.

Nåväl dagen har ändå gett mig mycket i utbyte då jag har varit på platser jag tidigare inte hade besökt. Trakten var naturskön, vädret vackert ,och jag är som novis nöjd med flera av bilderna.

Baklyset på en gammal trotjänare.

Möjligen en DKW-buss (eller Autounion)

Kan det vara en Austin?

Inget tvivel om vad detta är, eller hur?

Upprostat lykthus på en gammal landsvägsbuss

Mercedes 180
Självmordsdörrar på en bil jag inte känner igen.
En bil med samma typ av dörrar som ovan. Märke okänt.
En gammal landsvägsbuss











6 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

å vilken vacker plats, vi har en sådan en bit härifrån också... ett tips är att åka dit när blommorna blommar som mesr, då kan man hitta jättefina motiv att fota bland rost och rosor ;)

och det låter som vi bor lite lika, hahaha... jag är dock bara 3 km rakt ut i skogen ;)

Nattnatt på dä vännen :)

@nemonen sa...

Ja jag bor bara där inte under vintern utan det är ett sommar/höstställe, men det räcker. Ja då vet du hur det är på landet. Lugnt och skönt. Det är toppen det. På den bilkyrkogården blommar det dock inte så mycket för den ligger på en myr, vilket gör att det är blött och dyigt. Bilvraken sjunker för varje år:-)

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej!!
De kallar jag shbby chic hi hi..
Vilka läckra bilder du tar..
kram Linda

sivan sa...

det här var en rolig blogg. den kommer jag att kika in på med jämna mellanrum. ha en bra dag

åsa gillar rosa sa...

Vilken utflykt och vilka härliga bilder du tagit idag. Ser fram emot att se fler från din utflykt.

Ulrica sa...

Snygga bilder på lite ledsna bilar... Innan jag började med bloggen visste jag inte att det fanns något som hette bilkyrkogård. Hoppas jag kan besöka en sådan någon gång.