lördag 21 mars 2009

I dag lyckades jag fånga..


den lille gynnaren på nära håll, och inte genom fönstret som tidigare. Den var konstigt nog inte alls rädd. Den lät sig villigt fotograferas, och var till hundra procent koncentrerad på att äta. Han lär nog bli tjock och rund som han bunkrar upp, eller är det så att det är mera snö och kyla på väg? Vad skall man tro som han bunkrar. Han är och äter här varje dag vid flera tillfällen. Nu är vad jag föstått ekorrar inte så snälla för de tar fågelägg. Vi har faktiskt blivit av med fågelägg från blåmesen som byggde i holken.

6 kommentarer:

Vita Stunder sa...

Ack så söt! :)

Vi får hoppas att det inte är för anländande kyla ekorren bunkrar upp.

Sov gott vännen!

Mimmi sa...

Vilka söta bilder på ekorren:)
jag gillar kort på dom .de ser så gulliga ut.. men jag vill inte se när de knycker ägg... jag tror den samlar ihop ..för just nu snöar det här
ha en bra dag
ps . tack för din fina kommentar:)

whatthefuckdotcom sa...

men ekorren är sötare än blåmesen så det göööör inget ;)

Anette sa...

Ekorrar är ju så söta! Ester brukar spanan in dom i skogen och sätter sig under trädet och kollar. Hon önskar nog att hon var katt ibland :-)

Solvarm sa...

Hej!

Säj vad man vill om ekorren, men söt är den.

Må gott önskar Irene

åsa gillar rosa sa...

Är det sant att ekorrar tar fågelägg. Jag som trodde de var världens snällaste....
Roligt att fånga den lilla sötisen på bild.
Det blir inte kallare nu, bara varmare!