söndag 22 mars 2009

Inspiration och kreativitet Nr 6

Del eller detalj av fordonVäl ute i garaget för att välja motiv till veckans tema kunde jag inte annat än välja min moped Monark MCB med Sachsmotor inköpt 1969. Det var bara att ta ut den ur garaget, och givetvis provstarta den inför säsongens turer. Jaha då gällde det....hm Yes den gick igång på första kicken. Ja se den Monarken den är en riktig pärla både på insidan och utsidan. Ja ni förstår det var ett självklart val att föreviga denna himmelsblå skapelse med lite lite patina.

26 kommentarer:

Tony sa...

Hade en 68-69 Compact med Sachsmotor, minnen!
Fräste du runt på din när du var en 15år?

Ulrica sa...

Ja, vad skulle du annars valt... Denna underbara maskin som jag är superavis på:)Ett bra val och en snygg detalj.

S o F sa...

Klart man ska fota sin pärla. ;)

(jag var också ute i garaget och försökte få ihop en bild, men till slut blev det en inomhusbild, som vanligt - för mig)

Ha det gott i veckan!

millarocker sa...

Snygg bild. Kul att den fortfarande fungera. En riktig raritet du har ju =)

Photos by Storm sa...

Så härligt att ha ett fordon man kan lita på. Nog ser man på styret att den har några år på nacken/Lis

Cissi1 sa...

Fin bild med den blå himlen i bakgrunden.

BP sa...

Ja alltså din moppe är ju kult... och den verkar fortfarande "be going strong". Kul att du valde en tvåhjuling du med. Tycker bilden är härlig!

BP sa...

Ja, alltså den moppen är ju kult och den verkar fortfarande "be going strong". Kul att du också valde en tvåhjuling. Gillar bilden skarpt.

Mita sa...

Snyggt fotat visst är det kul med alla dessa detalger.

Lissen sa...

Härlig bild på gammal klenod. Vad kul att den startade! Blev det en liten vårtur kanske?
Ha en skön söndag!

Ninna sa...

Snygg bild! En sån där vinkel som man inte tänker på i vardagslag. Bra att stimulera fantasin med, de här fotouppdragen.

Caroline sa...

Det är något visst med gamla mopeder, de har sin charm!

Snyggt fotat!

/Caroline

Kerstin sa...

Vilken fin bild du tagit på din gamla trotjänare. :)
Ha en fin kväll.

Vita Stunder sa...

Så läcker vinkel på en härlig detalj! :)

Underbart att den startade!
Kram Anna

Carina sa...

Härligt på sommaren med moppe!

Marie Höglund sa...

Snyggt fotat. Bra skärpa i bilden.

Moas sa...

Jisses.. igång på första kicken, det är kvalité det. Ja förr kunde de göra saker som höll.. ha en bra vecka.. =). Monica

Baronessan sa...

Härligt med gamla trotjänare. Snygg bild!

åsa gillar rosa sa...

Vilken läcker bild!

Anette sa...

Fin gammal cykel! Men det var inte därför jag skrev.....jag får mail om att mailet inte gått fram till dig.......du måste ha något inlagt att det ska skickas mail när man kommenterat eller?
I vart såg jag adressen var fel, det stod hotmai i stället för hotmail, så det måste vara därför det inte går fram!
Har du fått snö? Det har jag......massor.......

Basir Seerat's Photography. sa...

nice work , beautiful shots.

LottaM ..ღ sa...

bara gillar modell äldre avis är jag oxå.
Må så gott!

@nemonen sa...

Nej jag har inte lagt in att det skall sändas ett mail när jag kommenterar.

Pialotta sa...

Underbar bild du lagt in.. mina takter:-) Att cykla ger starka ben;-)
Ja du baka du de kakorna.. vi har mumsat här i kväll till kaffet.. jätteläckra.
Ha de så gott.. jag såg ditt mail nu.
Tjingeling/Pia med sin Lotta;-)

http://www.ojohan.blogspot.com sa...

Tjenare @nemonen i smålands djupa skogar.
Kul att seen ambitiös liten dam med kamera. Fina bilder (bra öga)gör en ålderstigen fotograf glad i hjärtat. Trevlig blogg, hittade dig hos en av mina besökare och måste tjuvtitta. Kommer tillbaka.
pappa B

foto CHIP sa...

Det var roligt att få se denna dyrgrip - lite nostalgiskt värmande ;)

Copyrightskyddade bilder