onsdag 4 mars 2009

Ordlös onsdag Som en dröm

Fler bidrag finns här.

16 kommentarer:

Vita Stunder sa...

Säkert har många ljuva drömmar drömts under detta!
Mycket vackert broderi... Jag är svag för sånt här OXÅ! ;)

Ha en fin onsdag!
Anna

Pumita sa...

Tänker på min mormor och hennes broderade vita lakan som doftade på ett speciellt sätt.

Wickans värld sa...

Åh, det är det vackraste lakanet jag någonsin sett! Var rädd om det!

Veronica sa...

Wow, vad vackert!!
Här håller jag med Pumita som tog orden ur munnen på mig!!
Mormor, vita broderade och lukten mmmmm
Ett minne blott!!
=)

Veronica sa...

Vilket hantverk!

Skulle inte vara helt fel att krypa under det lakanet och drömma sig bort :)

Cissi1 sa...

Jättefint.
"Bästa sättet att förverkliga sina drömmar är att vakna".

Anette sa...

Som så många andra sagt! Mormors lakan fast de hade både broderi och virkad lakansspets.......så fina! /Anette

Baronessan sa...

En härlig dröm. Visst är det härligt med dessa gamla broderier. Nu broderas det inte på lakan längre - det bloggas istället :)

annette sa...

Har aldrig sovit under ett sådant vackert lakan, tror jag skulle sova gott, vilket enormt fint arbete!

annette

Tack för kommentar hos mej!

sinneskatten sa...

Oh så vackert broderi , tänk vad de gjorde förr.

Photos by Storm sa...

Ja, tänk så vackra man gjorde lakanen förr i tiden. Sova gott och drömma sött/Lis

Eva-Lena sa...

Min mamma har bara broderade lakan av sig och mormor, en dröm att blunda hos henne :) Vackert.... Ha en fin kväll/E-L

Ulrica sa...

Härligt broderi. Mina lakan och handdukar från mormor och morfar har broderi... ett sovande hantverk.

Solvarm sa...

Hej!

Ja ett sånt hantverk kan jag bara drömma om, jättevacker är det.

Må gott önskar Irene

strömmas sida sa...

Vilket vackert broderi.

Du har så många vackra foton här i din blogg.

40-tals modet gillar jag också. Mycket kvinnligt och snyggt.

kram

strömma

saligadahlia sa...

Kul att se din blogg! Lakanet är väldigt vackert, en dröm i det förflutna. Jag tycker väldigt mycket om sådant. Tack också för att du tog tid att kommentera hos mej! =)