måndag 16 mars 2009

Utan ord

18 kommentarer:

HeLu sa...

Den verkar vara arg!

Ulrica sa...

Mums - de är goda de små liven. Och augusti är en mysig månad att se fram emot. Men den får gärna dröja ett tag... :)

Mita sa...

Tack, jag har några i frysen de ska tinas till helgen. Ha det bra

Tuvull sa...

Hej, vad roligt att du lämnade en kommentar så jag hittade hit:) Vilka fantastiska bilder!!!Här skall jag nog tassa runt en stund:)
Ha en bra vecka!

Ninni sa...

Det var länge sedan jag såg en levande kräfta - på bild;) Numera blir det alltid de redan kokta från frysdisken. Mums vad gott!

Pumita sa...

Ta det försiktigt så du inte blir av med lillfingret! ;)

Kerstin sa...

Den verkar inte helt glad den figuren. Men den smakade förhoppningsvis gott. :)
Ha en fin kväll.

Karins fotoblogg sa...

Rolig bild! Jag har tyvärr aldrig smakat svenska kräftor... Men det borde jag kanske för kräftor är bland det godaste jag vet!

annette sa...

Ja, så länge dom inte bits går det bra UTAN ORD;) Goda är dom i alla fall!

annette

Eva-Lena sa...

Mmm, så himla gott! Svenska färska kräftor med tillbehör, något man ser fram emot lika mycket år efter år :)

Ha en fin kväll/E-L

Mia sa...

Mmm... Att hålla en kräfta, ja, då gäller det att veta hur man ska göra. En augustibild?

Fia sa...

Underbar bild! Kul att få se en som inte är röd och kok; tycker annettes kommentar är lite rolig med tanke på ord......

Tack för att du kikade in i min blogg; kommentarer gör mig alltid glad.

Karin sa...

De är goda att äta:-) men jag är lite skraj för dem när de lever...

msArden sa...

Den där såg ut att vara i "nypartagen" :)

Marie Höglund sa...

Vilken tuff krabat! Ja den som håller i kräftan alltså ;-) Skulle jag inte våga tror jag. Verkar dock spännande med kräftfiske. En vacker bild, så fint och kav lugnt på sjön i bakgrunden.

Moas sa...

Livsfarlig.. ser den ut men såå goda de är när de är röda o döda.. =)..

strömmas sida sa...

Härligt foto. Dom är inte vackra dom rackarna okokta och inte på en tallrik :-))).

Måndagshälsningar
strömma

Vita Stunder sa...

Det var länge sedan jag såg en levande kräfta!
Men det smakar verkligen speciellt av nyfångade kräftor! :)

Läcker bild!