söndag 12 april 2009

Bildligt talat vecka 16

Fler bilder på bildligt talat ser du här.

12 kommentarer:

annette sa...

Sådana här bilder tycker jag om, ser ofta sådant jag vill fota men det går ju inte att "tvärnita" på vägarna, så typiskt Svenskt med en liten röd stuga och en mängd gamla fruktträd med krokiga grenar!

Ha det så gott!

annette

Marie Höglund sa...

Ja en liten röd stuga med vita knutar. Svensk så det förslår. Lite synd bara att vägarna ska ligga så nära. Jag undrar vart du är på väg? Mot sommaren kanske ;-)

Della sa...

Det ser väldigt svenskt ut. Rött och vitt litet hus vid landsvägen. Skulel kunna var var som helst här runt ikring. Men... var är det?

Karin sa...

Precis som Anette skriver. En typiskt svensk miljö. Fin bild med torpet och man längtar till sitt eget :)

Cecilia sa...

Typisk trevlig svensk vårbild med den fina röda stugan. Hoppas grönskan kommer snart!

Ulrica sa...

EN gång i tiden var vägen nog inte trafikerad så mycket... Huset låg liksom vid en landsväg där det ko en bil om dagen. Kan gissa att det är annorlunda nu.

Jag tror inte att det beror att jag fotar i Raw. Men jag underexponerar när solljuset är väldigt starkt och hårt. Sen kan jag lätta upp dem lite mildare i PS. Men det underlättar om man fotar i raw för färgomfånget blir så mycket större än i jpg.

Mia sa...

Ser ut som en liten stuga i Småland (eller Dalarna?). Mysig landsbygds-bild...

rajson sa...

Detta käns def Småland fölr mig. Raka vägar, skog och röda stugor!

Henry sa...

Snart är björkarna gröna!

strömmas sida sa...

En mysig stuga i en rofylld bild. Ligger stugan obebodd inne på en gård?
Naturen inväntar den gröna sommaren.

kram
strömma

fot CHIP *Birgitta* sa...

Vilken kontrast till stadsmiljöerna och vilken tur vi har alla dessa olika miljöer :) Gillar att besöka städer men vill helst leva i lugnet :)

Petra C sa...

Jag undrar vad husägaren tyckte när vägen kom dit. För visst måste det nästan vara så att huset var där först. Svenskt, skulle kunna vara Uppland tänker jag.