måndag 4 maj 2009

Bildligt talat v 19

11 kommentarer:

annette sa...

Oh, det är en sådan där gammal fin snickarbänk/arbetsbänk som den detaljen kommer ifrån (hoppas jag).
Snyggt fotat!!

Ha det så bra!

annette

rajson sa...

Gediket hantverk!
Tänk vad många timmar någon har lagt vid denna bänk!

Marie Höglund sa...

Min hjärna frambringar bilder från skoltiden då jag hade träslöjd........ha, ha, ha vilka roliga lektioner det var :-)

Mia sa...

Instämmer i annettes kommentar att bilden är läcker. Visst är det en hyvelbänk eller snickarbänk.

Nettan sa...

Nu ska det snickras ser jag.
Fin bild!

Ha det så gott // Nettan

Pialotta sa...

Någon snickarbänk eller?
Gillr bilder som din:-)/Pialotta

Ninni sa...

En gammal snickarbänk?? Den ser så bekant ut...vår är nog inte lika gammal men detaljerna ser ju likadana ut. Tänk vad mycket användbart och fint som har tillverkats vid den!

Mimo sa...

Visst är det fint med gamla ting, bra fotat!

Ps) Du gissade rätt på min bild som var en kommunal tvättstuga ;)

Ulrica sa...

En snickarbänk... det skulle jag verkligen vilja ha. Men när jag ska hinna med alla mina projekt det vete fåglarna.:)

foto CHIP *Birgitta* sa...

En vacker pjäs denna gamla välanvända hyvelbänk. Något planeras och ska mätas tror jag ...
Tack för att du tyckte till om min poppel :)

Amanda sa...

En sådan hyvelbänk hade min pappa. Vilka minnen som poppar upp i mitt huvud. Kul att få se en sådan igen. /Amanda

Copyrightskyddade bilder