söndag 10 maj 2009

Bildligt talat v.20

Fler bilder på temat ser du här.

23 kommentarer:

rajson sa...

Det var nog ett bra tag sedan någon bodde här.
Brukar alltid önska att väggarna kunde tala!

Cecilia sa...

Åh ett sånt gammalt rart, luggslitet litet torp eller litet hus till något annat? Fint när de står kvar lite gråslitna och förhoppningsvis används till något!

annette sa...

Oh, ännu ett sådant där gammalt torp som jag älskar att titta och även ta på när tillfälle ges.
Underbart!

Ha en bra start på veckan!

annette

Ulrica sa...

En liten stuga som kanske är någons lugna vrå i världen.

sinneskatten sa...

jag bara älskar såna gamla och väderbitna torp.Snyggt!

Vita Stunder sa...

En stuga som en gång var någons hem..

Min bild är inte en bild på ljuvlig myra - den är DÖD...

Karin sa...

tänk om väggar kunde tala....

Nattsyrran sa...

Oj så vackert det var här. Är det ett gammalt soldattorp? Mvh Susanne

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej,

vilka underbara bilder du bjuder på. Vad roligt att du vill delta i min utlottning av smycken. Lycka till! MVH Anna-Lena

Marianne sa...

Det sur ut som ett hus i någon saga.
Riktigt gammalt antar jag.

Artlover sa...

Ödesmättat skulle jag säga om denna bild. Husets gråa fasad vittnar om att det har stått öde ett tag tycker jag.
Go kväll på dig:-)

Henry sa...

Ser ut som "Raskens" soldattorp med nytt tak!

Ninni sa...

Jag hoppas att det är någon som sköter om det söta lilla torpet! Det är alldeles för fint för att få stå och förfalla...
Må så gott!

Solvarm sa...

Hej!

Är detta Raskens torp?

Jättefin bild.

Må gott önskar Irene

Hero sa...

En sån vacker liten stuga. Jag tycker det är så vackert med slitet och väderbitet trä.
Hoppas du har haft en skön helg!/Maria

Mollan70 sa...

Vilken fin bild på ett hus som har lång historia bakom sig.

Marie Höglund sa...

Känsla av ödslighet infinner sig. Vackert med solens skuggor.

Photos by Storm sa...

Så enkelt men så vacker liten stuga/Lis

Mimo sa...

Jag kom spontant på att tänka på filmen utvandrarna. Tänk om husets väggar kunde tala och berätta mer om sitt öde...

Trebarnsmamman sa...

Tänk vad många historier torpet kan berätta! Fast det ser lite bortglömt ut :(

Pialotta sa...

Alltså jag älskar de där gamla trästugorna .. så fint de är bevarade:-) Ha de..

stromma sa...

Vilken fin bild på det gamla huset.
När man ser sådana gamla hus så
skulle man velat se en snutt från
då folk bodde där och hur dom hade
det.

Hälsningar
strömma

foto CHIP *Birgitta* sa...

åh så vackert gammalt hus i detta sidengrå trä!
var finns det?
är det ett soldattorp?