onsdag 20 maj 2009

Renovering i liten skala

Idag fick jag lust, att klä om mina gamla stolar. De står i sovrummet, och jag ville ha samma färgskala på stolarnas tyg som i rummet i övrigt. Jag åkte till Ljungby, och hittade ett vackert tyg hos M&M Living Home, som har ett vackert sortiment av tyger. Nu harmonierar tygerna med varandra, och nu återstår det att måla ett skåp, som tillhör sovrummet, och naturligtvis blir det i vitt. Varmt, ombonat och mjukt för ljuva drömmar är det nu i rummet, som också harmonierar med tiden då huset är byggt. (1920 tal).

10 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej!
Hittade hit via en annan blogg.
Har strosat runt en stund och tittat på din fina bilder.
Stolen blev riktigt stilig med sitt nya tyg. Passar väldigt bra ihop. Hoppas du får en skön helg.
Kramis Birgitta

Solvarm sa...

Hej!

Ja i de sovrummet blir det säkert många ljuva drömmar drömda.

Väldigt vackert tyg.

Må gott, önskar Irene

Tillbaka i Göteborg

Inspiration i vitt sa...

Din stol är ljuvlig och vad roligt det är när man kan sätta ett fint tyg på en gammal stol. Mitt hus är oxå byggt på 20 talet och allt finns bevarat och kvar så som kakelugn , öppen spis, spegeldörrar, trägolv mm.
Kram på dig/Ingela.

Birgitta sa...

Hej
Tack för trevlig kommentar hos mej.
Roligt att du vill vara med och tävla ocksp.
Kram Birgitta

Ulrica sa...

Ååå av det lilla jag ser tycker jag det ser väldigt vackert ut hemma hos dig... Och tyget är ursnyggt.

sivan sa...

jag har med två gamla stolar som vi funderar på att klä om. kul med gamla grejor.

annette sa...

Så mysigt Ditt sovrum ser ut, så harmoniskt och lungt på ngt sätt, förstår om det är ett rum som man kan njuta och drömma ljuva drömmar!

Ha en skön dag!

annette

Maria Berg sa...

Känns svalt och skönt, passar med det vita golvet som verkar var träplankor. Fick tips här om Birgittas tävling.

/MB

Gärdsmygen sa...

Ser snyggt ut. Lycka till!

Lissen sa...

Stolen ser jättefin ut med ditt val av tyg! Snyggt!!!!
Ha en skön helg!