måndag 8 juni 2009

Bildligt talat v 24

Fler bilder på temat bildligt talat ser du hos mimo

13 kommentarer:

Ninni sa...

Hmmmm...något slags museum? Lådorna förbryllar verkligen, de ser ju ut som ett bokstavspussel i jätteformat.
Gamla redskap ser det ut att vara runt omkring...Nej jag blir inte klok på vad jag ser. Väntar med spänning på förklaringen;)
Ha en skön måndag!

Photos by Storm sa...

Ser ut som bokstavsklossar man hade som barn, och bildade olika ord. Men de här ser väl stora ut/Lis

Amanda sa...

Spännande stora klossar. Funderar om det finns olika bokstäver på kubens sidor. Varför ska man bilda ord med klossarna? Fisk ... har stället något med fisk att göra?
Något att göra om man har tråkigt. Bilda ord med fyra bokstäver, ett spel. /Amanda

foto CHIP sa...

Oj har de tid på detta sågeri att leka med bokstavsklotsar :)

Ulrica sa...

Men så kul. Det ser ut som lekklossar till jättebarn :) Men det kanske är så att det är något i lådorna:)

Hasse sa...

Ja där var det fisk men det ser inte ut som någon fiskhandlare. Ha det gott.

@nemonen sa...

Kortet är taget vid Teleborgs gamla kvarn i Tesås, Ryssby. Där är evenemang ibland och det är stora klossar med bokstäver runt om som man kan bilda ord med. Tyckte de var lite roliga därav ett foto på dem. Svågern arrangerade bokstäverna.

Pialotta sa...

Härliga klossar det där och jag fick svaret av dig i kommentarsrutan:-)
Tack söta du för du är en så flitig gäst i min Kakomatblogg.. testa du.. jag blir så glad:-)/Pialotta

whatthefuckdotcom sa...

vad är det för roliga saker! tufft!

och Väldigt bra sagt på min blogg... Men jag ska erkänna...vi har faktiskt döpt Malcom trots mitt skepsis men mest för mammas skull... hon insisterade ;) Prästen vi hittade var jättebra, jag sa rätt ut att jag inte var troende och då sa han bara: jaha, då ska vi se till att ta med så lite Gud som möjligt... DET var en förstående och härlig präst ;)

Henry sa...

Fisk är gott!

Maria Berg sa...

Blir allt lite frågade varför det står fisk där?

Svart vita bilder, allt sådant där mekanksist är helt svart och vitt för mig, knakse om jag målad det i rosa och gult hade jag varit mer mekande av mig!

Tittade på en karta igår och vi provlåg vårt nya tält - skall ut på lite camping semester i Juli. Ville bla till Bolmen.

Är du hemma i juli?
Finns det möjlighet att träffas,

/MB

Mimo sa...

Nej, inte jag heller fick ihop kanoner med fisk. Kul idé annars med bokstavspusslet, ungefär som alfapet i storformat.

Cecilia sa...

Det här var kul och din förklaring rätade ut frågetecknen!