fredag 19 juni 2009

Blooming Friday - Sju sorters blommor

Min midsommarbukett
Praktbetonika
Funkia eller som den också kallas Hosta.
Gul Daglilja som lyser som små solar nu när solen lyser med sin frånvaro.
Schersmin med sin ljuvligt bedövande doft.
Akleja inte att förakta. Den finns det gott om i trädgården i alla nyanser som tänkas kan.
Geranium eller näva som jag kallar den. Den har nyss börjat blomma. Den är tacksam då den blommar långt in i november.
Röd Nejlikrot som har blommat ända sedan tidigt i maj har nu börjat vissna. Dock kommer den tillbaka med en blomning till senare i augusti. Det har den alltid gjort, och jag hoppas den gör det i år också.
Med denna bukett önskar jag en trevlig midsommar till alla som tittar in.
Fler midsommarbuketter kan du se här.






6 kommentarer:

Hero sa...

En sån vacker bukett blommor!
kan berätta att det fortfarande går att köpa vackra kransar på lövmarknaden. Det sitter några gamla damer, men även lite yngre såg jag igår, och binder kransarna. Roligt att traditionen håller i sig.
glad misdommar
Kram Maria

NatureFootstep sa...

vilken underbart fin bukett du har.
Önskar dig en fortsatt skön midsommar. :)

sweet bay sa...

I love your choices. They are beautiful!

Kanak Hagjer sa...

Beautiful blooms, and so different from flowers in this part of the world. That orange in the last shot is gorgeous!!

HelenJ sa...

Doften från schersminen (inte jasmin) är helt bedövande och underbar...
Vacker bukett!
/Helen

foto CHIP sa...

Ljuvliga blommor och lika ljuvliga bilder - superfina foton!