fredag 19 juni 2009

Foton från det ljuva 50-talet

Jag trampar och mor håller i cykeln. På väg från Diö till Älmhult 1954.
Mor visar mig att där borta kan du se Öland. Fotot taget vid Olsäng, Blekinge. Hatten mor bar tyckte jag om. Hon var så fin i den. Ett tunt litet skal som satt så fint på hjässan.
Här är det far och jag vid Sjöstugan i Älmhult. Jag minns, att jag var arg och sur den här dagen för jag fick inte bada. Jag hade en infektion i fingret.
Mor och far. Hon i stövlar och förkläde och han i träskor. Fotot taget i Brokhult, Älmhult.
Jag vid statyn i Råshult 1954
Historien upprepar sig för här är jag vid samma staty fast 2009 och utan rosett i håret.






3 kommentarer:

Maria Berg sa...

Vad roligt att ha ett gammalt foto och sedan ta om det på samma plats. tur att det är ett specielt minnesmärke och på ett specielt ställe.

jag försöker foto på ett specielt ställe och vill ha alla årstiderna men jga kommer aldrig håg exakt var jag brukar stå när jag tar kortet... så om något år får vi väl se vad det blev.

Roligt med speciella minne av mamma/pappa.

Kram MB

jeanette sa...

härligt med gamla foton! nostalgi :)

Vita Stunder sa...

Mycket vackra bilder verkligen berör mig!