onsdag 10 juni 2009

Gammalt och nytt


Nu har jag ramat in de gamla vykorten. Till bakgrund har jag använt överblivet tyg från stolarnas nya klädsel. Jag håller samman färger och stil i sovrummet, att det passar ett hus från 20 talet. Sovrummet är för övrigt det enda av rummen som är riktigt färdigt. Men känner jag mig rätt blir inget riktigt färdigt då vårt hem är i ständig förvandling. Ramen är från IKEA och stolarna hittade jag på torpet. De har dock inte stått där från början men tillhört den familj som en gång ägt torpet.

4 kommentarer:

Maria Berg sa...

Det blir så snyggt när former och färger gå igen för då hänger det liksom mer ihop allt.

Den doftar så härligt och det lyser verklgen av ljus.

/MB

whatthefuckdotcom sa...

väldigt vackert!

Ofelias Hus sa...

Så fint det blev med korten, fiffigt att använda dig av tyg runt om!

Ja, nog är ett hem i ständig förändring...men det är bara charmigt...tänk så trist att hälsa på hos dem som har samma år efter år...aldrig något nytt...

Kram,
Anette

Ulrica sa...

Det är bra när man kan blanda både gammalt och nytt - det är inte alltid de gifter sig så bra.