torsdag 11 juni 2009

Linnés Råshult

Linnés födelsehem i Råshult
Humlestänger i trädgården Råshult.

Häromdagen besökte jag Råshult på hemväg från Älmhult. Mycket vackert finns där att beskåda i växtväg. Speciellt förtjust är jag i humlestänger. Jag vet inte varför, men så är det. Nu har jag själv skaffat störar så att jag kan sätta sådana i vår trädgård. Visserligen kommer det inte att bli så fina stänger i år, men förhoppningsvis nästa år. Bilderna är klickbara.
Råshult är väl värt ett besök för dem som är växtintresserade.
http://www.linnesrashult.se/

6 kommentarer:

Gärdsmygen sa...

Så kul att du visar bilder från Råshult! Dit har jag tänkt att jag skulle åka ngn gång.

foto CHIP *Birgitta* sa...

Stugan är otroligt vacker med sina stockar. Jag får nog stanna till där som vuxen också - som barn var jag där :)

Anette sa...

Åh, vad vackert det var! Småland är bäst!!
Vad fint det blev med de gamla vykorten, passar ju jättebra med stolen och allt.
Vi håller på att grunna lite över vårt vardagsrum, funderar på att göra om lite till hösten. Jag är lite sugen på "new england-inspirerat", men vi får väl se var det slutar.
/Anette

annette sa...

Ja, det är en plats jag länge velat besöka, Dina fina bilder gör att jag nu betämmer mej för att det besöket skall ske under sommaren i år, ser så underbart ut, tack för att Du visar bilder därifrån!

Ha det så gott!

annette

Maria Berg sa...

Jag var där med mamma för herrans många år sedan, det är fint att ströva runt där - blir kankse ett besök i år.
Vi hamnade på museum Berte Kvarn och barnen ville pilla på allt och prova allt så jag lärde mig att till sommaren åker vi dit dom kan ta och prova allt.

Jo, du det var smörblommor hos mig och precis som en del av er sade är den giftig så hästarna låter den vara. Å hästarna var lite kul det var inte alla som såg dem till att börja med.
Tack för att du tittade in till mig,
/MB

Lissen sa...

I dina trakter har jag aldrig varit och visste inte att Linne var därifrån! Vilken fin röd stuga med gräset på taket!
Ha en skön kväll!