onsdag 3 juni 2009

Ordlös onsdag - Svensk

Fler bilder på temat Svensk kan du se här.

15 kommentarer:

Ninni sa...

Visst är det väldigt bekant...Men vad är det? Jag kommer absolut inte på det. Är det något ätbart?

Solvarm sa...

Hej!

Vad är detta för emblem?

Jag har redan ätit matjessill och färskpotatis, jag kunde inte hålla mej och jag kan meddela att det smakade underbart gott.

Må gott, önskar Irene

LottaM ..ღ sa...

Ett svenskt sigill - men vad betyder ifh eller vad det står?

Tack för kommentaren hos mig.
Jo, sessan är ju en salig blandning tysk,brasiliansk,fransk,svensk -ättlign,
om det nu inte finns någon mer nationalitet. Det var ju mest dräkten jag tänkte mig som svenskt.
Ha en fin dag!

Ninni sa...

:) Hej igen, Husqvarna moped, cykel eller mc. Kan det vara deras gamla logga? Det dök upp i skallen när jag stod och diskade...
Kollar igen senare för att få veta vad det är.

@nemonen sa...

Ninni du har så rätt så. Visst är det Husqvarnas emblem. Det satt på symaskiner, moppar, cyklar etc. Gammalt genuint svenskt märke.

Henry sa...

Jag har haft både cykel och moppe från Huskvarna! Kul ide!

Veronica sa...

Å, vad duktigt ninni. Har suttit här och funderat och funderat.
Snyggt fotat nemonen =)

Gärdsmygen sa...

Kul! Hade aldrig gissat att det var den loggan.

foto CHIP sa...

Inte jag heller hade klarat detta :)
Måste också säga att din nya topplogga är så fin! Ett fönster med sin karm på snedden och den vackra blomman - utsökt!

Maria Berg sa...

Tur att du svarta dom andra, för jag hade också en känsla av att jag sett det men visste inte vad det var,
MB

Photos by Storm sa...

Duktigt Ninni att knäcka den nöten. Det hade jag aldrig gjort. Och riktigt svenskt är det också/Lis

Ulrica sa...

Härligt med dessa gamla svenska emblen till de svenska företag som oftast inte är svenska längre om de ens finns.

Missfryd sa...

Kjenner ikke svenske emblem, men dette var det et gammeldags og herskapelig "svung" over:-)
Mange flott nye bilder. Klem Ingrid

Hero sa...

Hade inte kunnat lista ut vilket emblem det var även om det var lite bekant.Bra gjort av ninni!
Och bra tolkning av dig:)
kram Maria

mariannlostinline sa...

Som flera andra kände jag igen det men inte från var. Men nu vet jag!