tisdag 16 juni 2009

Tisdags tema - Balans

Temat för veckan är BALANS, och det visar jag med en våg. Balans är viktigt, och det är något som vi lär oss tidigt i livet. Barnet lär sig gå med stapplande steg för att till slut balansera så att gången blir stadig. Precis så är det i livet. Balans är viktigt och det bör man sträva mot.
En del till arbete, en del till sig själv för återhämtning och odla sina intressen, en del för familjen och en del till umgänge med vänner.Det är inte alltid så lätt att finna den där balansen.

För min del står vågen för den balans jag behöver. När jag tittar på den påminner den mig om den balans jag måste hålla i livet. Som synes på bilden är vågen inte riktigt i balans, och jag har fått korrigera detta med en nål och en pappersbit, och trots detta är den inte i balans. Så är livet också. Det är inte alltid så lätt att finna sin balans.
Fler bilder på temat kan du se här.

19 kommentarer:

christina sa...

Mycket vackert bidrag till temat balans!! /christina

Pialotta sa...

Du har alltid så många gamla prylar att visa.. samlar du på gammalt eller? Din våg är ju helt underförbar.. Visst är det så att man måste försöka hålla balansen även om det ibland är lite jobbigt.
Ha de gott/Pialotta

Artlover sa...

Bra tolkning i både bild och text, tankeväckande.

Anna sa...

Mmm precis du det gäller att ständigt sträva mot balansen i livet..inte alltid lätt men med dina ingredienser så ska det gå..härlig våg du har..

Klimakteriehäxan sa...

Absolut balans i den bilden!!!

LottaM ..ღ sa...

Snyggt foto. Jo det kan vara svårt att finna den rätta balansen här i livet.

Ha de gott!

Missfryd sa...

Balanse er viktig ja!
Vil få ønske deg en herlig sommer. Jeg tar en bloggpause til over sommeren.
Klem Ingrid :-)

Vita Stunder sa...

Jätte fin tolkning i både text och bild! :)

Balans i livet är inte alltid det enklaste.

Ha det gott!
Kram Anna

Birgitta sa...

Jag gillar din bild och dina tankar om balans i livet. Det är viktigt att ha balans på tillvaran.
Ha det så skönt nu.
Kram Birgitta

Lissen sa...

Tänkvärt och bra inlägg. Hela livet strävar man efter balansen.
Mycket fina gamla skaer du har!
Ha en skön kväll!

Ninni sa...

Bra och tänkvärd tolkning. Visst är det oerhört viktigt att alla delar får sin tid. Men det kan vara svårt att få ihop det.
Må så gott!

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, vacker fotoblogg du har!

Så tänkvärt och så riktigt, fin vågbild... och vilken god marängsnitt nedan, jag älskar maräng så blir smått galen va såna bilder!!

Vilken kul jämförelse, den nya glassiga färgglada nyckeln och den stora gamla...

Midsommarhälsningar från mari.

Anette sa...

Klok och vacker tolkning! Visst behöver man balans mellan allt i livet! /Anette

mitt vattenhål sa...

Vacker bild och en mycket bra beskrivning av svårigheten att hitta balansen i livet.

m sa...

Vilken fin tolkning, med lite eftertanke också!

foto CHIP sa...

Så sant så! men jag tror det blir lättare med åren :)
Vacker våg och vacker bild!

Gärdsmygen sa...

Vacker gammal våg!

Hero sa...

Väldigt vacker våg tycker jag.
Att hitta balansen i livet är inte alltid så lätt. Visst får man kämpa för det. Det väger så lätt över åt än det ena, än det andra hållet. Just nu har jag hittat balansen känner jag.
kram maria

Birgitta sa...

Hej!
Du har något att hämta hos mej.
Kramis Birgitta