måndag 22 juni 2009

Trädgården

Den helvita gamla pionen.
Jättevallmon med praktbetonika i bakgrunden
Stenläggningen klar runt landet, med ett litet SPA för fåglarna.
Dagen har jag ägnat åt trädgården. Det är säkrast, att passa på när det är uppehållsväder. Vem vet hur länge solen stannar den här gången. Nu har jag iordningställt det nyaste landet. Detta har resulterat i träningsvärk, men det är det värt. Jag är nöjd med dagens möda. Nu återstår det att plantera om lite i landet till hösten, och dessutom plantera markkrypande växter så att ingen jord syns. Det blir nog snyggare, och kanske håller det borta en del ogräs.

10 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej
Vad duktit du varit idag och vad fint du har det i trädgården. Jag gillar verkligen din helvita pion. Den luktar väl gott också.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

foto CHIP *Birgitta* sa...

Så fint du gjort det. Sten är så vackert i trädgårdar - det ska bli mer av det här också :)
Ska bli spännande att få se spagästerna så småningom :)

jeanette sa...

vackert! o älskar bilden på headern
Ha en fin kväll
kram

Hero sa...

Vilken vacker trädgård! Du kan verkligen vara nöjd med dagens arbete.
/Maria

Vita Stunder sa...

Så fint du gjort! :)

Och vilken underbar pion - jag känner doften ända hit!

Sov gott!
Kram Anna

Sherrlyn Borkgren Photography sa...

I love your feature white flower so serene and happy.

Anette sa...

Jättefint blev det! Marktäckare är bra. Jag har alltid planterad mycket och tätt och inte är det mycket ogräsrensande. Ett och annat kan man hitta men inte några mängder.
Den vita pionen är underbar! /Anette

Guldkant På Livet sa...

Åh vilken ljuvligt vacker pion, så frodig! Annat än min lilla krake...

Jag hoppas du fick mitt mail förut som jag besvarde på ditt, så det inte var till fel person...

Många soliga sommarhälsn fr Dalarna.

Guldkant På Livet sa...

...vilka härliga bilder på dina föräldrar i stövlar, förkläde och träskor, högsta mode i dag!

Ulrica sa...

Så snyggt det blev med stenkanten och så snällt (och fint) att ge fåglarna ett eget litet spa:)