söndag 21 juni 2009

WTFDC - Midsommar för mig (19)


Midsommar för mig är veckans tema hos WTFDC. Midsommar för mig har i alla år varit klassiskt svensk. Sill, blomsterkrans, dans runt midsommarstång, sill och potatis med snaps och jordgubbstårta. I år blev det lite annorlunda. Vi var själva hemma midsommarafton, och tog det lugnt. Ja lugnt och lugnt - jag körde flakmoppe i trädgården, http://karingafallan.blogspot.com/2009/06/min-midsommarafton.html men sill och potatis blev det, och jordgubbstårta såklart. På midsommardagen var vi i Fågelmara och besökte min moster, och på Öland och besökte makens familj. Idag söndag får jag besök av min son. Då blir det våfflor med jordgubbar och grädde.
Fler bilder med temat ser du här.

6 kommentarer:

stromma sa...

Vad mycket gott ni har ätit.
Häftigt med flakmoppen :-).

Jag log lite när jag såg skylten
med Saxnäs. Häruppöver finns en ort
i fjällen med det namnet också.

http://www.saxnas.se/

kram
strömma

Maria Berg sa...

Flakmope i trädgården bland iris och gul daglilja, hoppas blommorna står kvar.
Ibland är det skönt att bara ta det lugnt. Roligt att sonen kom över idag.

Regnet hänger i luften ser jag, har var det ju till och med hagel på natten.

Tycker om ditt kort med väderkvar och majstången nästan i siluett.

Mitt smårutiga, bara kom jag att tänka på när jag såg min dotter skor idag.
Skuggorna på hotelet är taget i Falkenberg .

/MB - som verkligen hoppas att vi kommer att ses i sommar.

Ulrica sa...

Ändå en skön midsommar... och jag äääälskar att du körde flakmoppe i trädgården.

Vittran sa...

Hoppas alla blommor är kvar efter din framfart.
Trevlig kväll!

foto CHIP sa...

Det låter både gott och väldigt mysigt. Vilken fin midsommarstång!

Moa sa...

Härligt att läsa och åka flakmoppe på midsommarafton måste var hur härligt som helst.. *hihi*.. ha det gott Moa