tisdag 7 juli 2009

Förbjuden frukt?

Körsbär är gott det. Dessa klasar hänger in på vår tomt, och borde vara förbjuden frukt för oss. Nu är det så att grannen är givmild, och låter oss plocka så mycket vi vill. Inte dumt alls tycker jag. Jag brukar baka körsbärspaj, och det smakar mums. Snart är de riktigt mogna, och det gäller att skynda sig att plocka för fåglarna gillar dem också.

Recept på körsbärspaj.
Smulpajsdeg
100 g smör eller margarin
2-3 msk socker
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl havregryn
Bär efter behag
15-20 minuters gräddning i 225 grader.

6 kommentarer:

Ulrica sa...

Mums... härligt med givmilda grannar:)

Birgitta sa...

Hej
Vad gott det ser ut med körsbär och du lyckas alltid få till så fina bilder. Körsbärspaj låter gott.
Kramis Birgitta

whatthefuckdotcom sa...

å så underbart! Ja vill åsså ha körsbärsträääääd

Maria Berg sa...

Min dotter upptäckte ett stort körsbärsträd nära gästparkeringen här så om du vill sända över receptet så kan jag också göra en.

Ja, fjärilarna är svåra att fånga jag fick nog en kålfjäril idag men jag saknar många arter i år - någon sade att dom för varje år minskar i antal, vilket är ledsamt.

Ja, dom där mystiska männen kanske vill åt det där halsbandet du vill vinna - men lugn jag har det i tryggt förvar, säg det inte men gömt det i en av böckerna från loppisen, under dom hemma gjorda numera visa midsommarkransarna...

Kram till dig, MB

Mina ord - min vardag sa...

Körsbärspaj låter verkligen gott har aldrig ätit det. Jag har förresten en ny blogadress det är sivandersson.blogspot.com har stängt ner den gamla men har kvar allt det andra har bytt rubrik till Mina Ord - Min vardag kram

Photos by Storm sa...

Absolut godast när man tar dem från trädet. Snälla grannar du har/Lis