fredag 3 juli 2009

Fredags foto - sommar

Sommar är det verkligen nu med riktig värme, och rikligt med åska och regn som på 60 talet. Det är så jag blir riktigt nostalgisk i värmen. Jag vill nog kalla det mer än regn nämligen skyfall för det är vad som har varit här i Småland de sista dagarna. Visserligen har solen skinit emellanåt. Alla mina pioner har slagits till marken, och har sett sina bästa dagar. Det är inte så roligt, men inget att göra åt. Bilden är klickbar så syns det hur mycket regnet det öser ner.
Fler somriga bilder kan du se här.

12 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Oj, vilket regn. Har har mullrat lite idag men inte en droppe. ha det bra/Lis

stromma sa...

Ojoj, den pionen ser pinad ut av regnet.
Här skulle det behövas regn också.

Önskar dig en regnfri skön helg

strömma

NatureFootstep sa...

o, så synd på pionerna ;(
Vi har varit begåvade med liknande skurar. Men mina balkonglådor klarar sig.

Klimakteriehäxan sa...

Synd på så rara ärter. Eller på så vackra blommor, snarare.

kimaneros sa...

Nämen oj, här har det mullrat lite för en stund sedan, men inget regn ännu. Hoppas pionerna hittar tillbaka upp igen ;) Tack, för din fina kommentar hos mig, glad att du tycker om mina bilder.

Ha det underbart i sommaren!/E-L

christina sa...

Ja, det där ordet lagom finns inte i vädervärlden, tror jag. Visst behöver vi både värme och regn och lite mittemellan. Här är det fortfarande vrålvarmt. Fläktarna går för högtryck. Ha det gott! /christina

Nukke sa...

Oj stackars pioner ! Men hoppas det regnar snart här också. Har varit nu 1 månad utan regn och naturen skulle behöva det snart.

Kanak Hagjer sa...

Just lovely! Summer rain, and blooms weighed down by all that water...
Have a good weekend. And thank you for stopping by my blog.

Lissen sa...

Hörde om skyfallen i södra Sverige, vilka mängder.
Igår regnade det här lite grann också!
Ha en skön helg

Carletta sa...

Lovely!

Thanks for your visit.

foto CHIP sa...

Åh så fin pionen är - även i ösregnet :)
Här har det precis åskat och regnat - gillar åska.

Nina Xi Fotoblogg sa...

Vad snyggt du har fångat regnet, det är inte alltid helt lätt, men du har fått till det jättefint, ett typiskt sommarregn : )
Jag har precis börjat fotoblogga o har lagt till dig i min länklista. Om du vill får du gärna länka till mig. Välkommen att kika in!
Mvh Nina