fredag 31 juli 2009

Nyrenoverad farstu

Hatthållarna är ett snickerifynd. De ville jag inte måla om utan de får ha originalfärgen kvar. Ett par färgklickar här och var skadar inte. Tyvärr är bilden av dålig kvalitet.
Spegeln tillhörde huset och var brun så den fick lite vit färg den också. Stolen i väggen är kanonpraktisk då den går att fälla upp på väggen.

Här har jag två dynor hängandes. Praktiskt att bara ta med sig på väg ut.

Nu är vår farstu helt färdigrenoverad. Den är mycket liten därför valde jag vitt till väggarna, och ett grått golv. Det som återstår att måla är dörren in till köket, vilket får vänta tills jag målat köket. Som kontrast till allt det vita sydde jag ett knallrött förhänge till förvaringsskåpet, vilket jag tyckte var smidigare än en dörr bakom köksdörren. Det var inte det lättaste, att få gubben med på noterna. Jag ritade hur jag ville ha farstun, och det var inte så populärt. Nåväl det löste sig så till vida att han fick välja träribborna till väggarna. En eloge till maken för ett fint snickeriarbete. Den lilla listen på hyllan kommer från vårt snickeri. Den fann vi hängandes i taket, och med lite vit färg blev den riktigt snygg.
Bilderna är klickbara.

12 kommentarer:

rajson sa...

I den hallen måste man verkligen känna sig välkommen!
Ibland är det bra att det är litet, man kan inte få in så mkt grejer!
Detta har ni gjort bra!Snyggt oh stilrent och personligt!

Att ha det gott sa...

Fantastiskt fint

Glädjekällan sa...

Snyggt!
Vi håller på med renovering på landet...men jag har snart fått nog ;-)
Ha det gott
Birgitta

Birgitta sa...

Vad fint du har det i din hall. Gillar det verkligen. Och så många fina bilder du har hunnit lägga in sedan jag var här senast.
Ha en skön helg.
Kram Birgitta

sara på hedepipan sa...

Mycket fint blev det. Bra färg val. Stolen var ju smart och de är de lösningarna som är det extra.
kram sara

Moa sa...

Men så snyggt du har fått i din lilla hall, precis min stil. Den lilla pallen var ju superfin, en sån skulle faktiskt var lösningen för vår lilla hall också.. får gå på span *ler*.. Ha en skön helg.. kramiz/Moa

Kerstin sa...

Åh vad jag gillar er farstu. Den blev jättefin. Tänk vad lite vit färg kan göra för en spegel. ;)
Ha det gott.

Maria Berg sa...

Stilrent och fint - gillar vitt blir så ljust och frächt. Skönt att få det i ordning. Här hemma finns det skor över allt och så jackor till alla minst 2 till var ocj en men jag frsöker hänga undan så att det bara är en av varje men så hämta givitvis baren den som INTE hänger framme.

Det blir så fint med det "enkla" men lite kristall och pärlor får man den där vita igen och det känns verkligen som lyx i din fredagsfärg. Tycket om det sätet du fotade den för allt var inte med det gjorde bilden spännande måste jag tänka på vid mitt nästa foto och sedan tor jag att jag gillade ljuste det var inte starkt från en blixt och det var inte "grått" och tråkigt.

Karm Maria Berg.
Vi skall norr ut med husvagnen och sedan vägen ner växjö, hur var du hemma?

CreativeActivity - Sandra sa...

Så fint! "Väggpallen" är ju bara sååå läcker!

Trevlig helg!

Veronica sa...

Verkligen fint. Vitt är så fint. Gillar den stilrenta! Du verkar bo verkligen mysigt, mer bilder vill jag se =)

Pialotta sa...

Det ser verkligen så inbjudande ut hos dig.. vitt är något som jag gillar just nu.. härligt.
Ha de..

Vita Stunder sa...

Vilken härlig och vacker hall du har!! :)

Vitt är vackert!!