onsdag 29 juli 2009

Så här bor jag

Idag har jag fotograferat lite i sepia, och vad kunde vara bättre än att visa huset jag bor i. Det är ett hus byggt 1923, och endast en familj har ägt det tidigare. Interiörmässigt är inget ändrat mer än nya golv, tapeter och ny inredning i köket. Renoveringen fortskrider sakta inomhus, men jag hoppas, att det blir lite tid över under semestern att göra lite åt övervåningen. Framöver har jag för avsikt att visa lite bilder från insidan. Tyvärr ligger huset inte på landet, men här finns en härlig innergård, vilken ger en känsla av att det ligger på landet. Huset till vänster är det gamla snickeriet, vilket jag har lite framtida planer för om allt går som jag tänkt.

3 kommentarer:

Gärdsmygen sa...

Trevligt att se. Sådana hus har en känsla tycker jag. Påminner mej om min mosters hus i östra småland. Är det inte i småland du bor?

Hero sa...

Så fint du bor! Huset ser jättefint ut. Blir spännande att se bilder från insidan. Har du fortfarande semester? det har jag och det är så skönt.
ha det så bra
kram/Maria

Maria Berg sa...

Det är skönt att ha det där lilla snickeriet brevid jag skulle vilja ha en målar/fotos studie bredvid - man kan ju alltid önska.

Ooopd, jag man kan ju undra hur cyklen hamnade där.
Fjärilar såg jag många av igår det blev en sådan där riktigt varm sommar dag och jag hade minst 4 arter i min trädgård och ett tag 7 ungar...

/MB