söndag 12 juli 2009

Tämmens skönheter

Vit näckros
Gul näckros
Blåvinge
Vitgräsfjäril
I helgen har jag varit i Grönskåra, och botaniserat i skog och mark. Näckrosorna av båda slagen blommade för fullt. Som tur är växte några ganska nära stranden, annars hade jag inte fått någon bild på dem. Vackra och oåtkomliga är dessa skönheter. Fjärilarna hade jag tur att träffa på efter skogsvägen dit. Det verkar som om just blåvingarna svärmar om nu fjärilar gör det. Vädret var inte det bästa, och jag fick inte så många bilder med hem, men jag får vara glad för dem jag lyckades ta mellan skurarna.



































2 kommentarer:

Solvarm sa...

Hej!

Underbara näckrosor, mycket vacker foto och fjärilarna så vackra.

I dag har vi skördat vår första potatis du kan se resultatet på min blogg Tillbaka i Göteborg

Må gott, önskar Irene

Lissen sa...

Skönt att gå i skog och mark och se det allt det fina som blommar nu på sommaren. Ja att fånga fjärilar på bild är inte lätt!