måndag 10 augusti 2009

Bildligt talat v.33


Fler bidrag ser du hos mimos.

13 kommentarer:

Ninni sa...

Vilken häftig skyltdocka! 50-eller början av 60. De där tunna chiffong(?)sjalarna kommer jag ihåg att brorsans tjejkompisar hade...jag var nog för liten för att få någon.

Marianne sa...

Oj då. Första tyckte jag att det var en levande människa som såg väldigt stel och sminkad ut. Men det är väl en hattmodell, hoppas jag.

sinneskatten sa...

Gillar din 50-tals kvinna de glasögonen är underbara.

Klimakteriehäxan sa...

Hon är inte särskilt lik mej, och det tycker jag känns rätt ok ...
:-D

Hero sa...

Vilken tjusig kvinna, men hon verkar kanske lite arrogant ...undrar vad hon ska göra?:)

nu är semestern slut...
Ha en fin vecka/Maria

Majsan sa...

Skön bild av skyltdockan. Min spontana tanke var att det kanske är utställning på Synsam gällande glasögonbågar genom tiderna.

Ulrica sa...

Aaaa, inte alla passar att bära de glasögonen. Kräver attityd och det ser ut som den dockan har det:)

Det är kul att experimentera med bilder, och extra roligt var det denna gång. Så roligt att läsa alla kommentarer. Tror jag behöver överraska mina bloggkompisar oftare.

Men din fantastiska, underbara association är bara bäst :)

rajson sa...

Åh vilken chick lady.50-tal?

Henry sa...

Tuff brud i lyxförpackning!

Artlover sa...

Hej!
Jag känner igen motivet någonstans. Den påminner om en konstnär som heter Duane Hansons verk. Känner du till denna konstnär?
Fina, rena och klara färger. En talande bild som jag inte kan sätta fingret på.
Hade

@nemonen sa...

Javisst är det min gamla skyltdocka som får stå som modell. Tyvärr är hon inte komlett längre, då armar och ben var så förstörda behöll jag överkroppen. Kul att leka med dockan:-) med dockor lekte jag inte när jag var liten men nu är det annorlunda när man har kamera. Glasögonen är från 50 talet och jag kunde inte motstå dem.

Tinkerbell ... sa...

Det var en häftig brud som ser ut att veta vad hon vill här i världen ... gillar glasögonen!!!

foto CHIP sa...

Hennes blick hypnotiserar :)