lördag 22 augusti 2009

Sista lasset

Idag är det inga fotokedjor att delta i, varför jag gick på motivjakt i snickeriet. Vad fann jag om inte denna gamla leksaksbil på en hylla högt upp på väggen. Jag har inventerat snickeriet i många år men inte sett detta fordon. Hmm... Fram med pallen och så upp på hyvelbänken och jag nådde nätt och jämt, men ner skulle den. Ja så kom då barnasinnet fram igen..och spaden och kameran. Det här var nog det sista lasset den här lastbilen körde. Tippen fungerade utmärkt så lite småsten kunde jag flytta. Det var riktigt roligt, att leka som jag gjorde när jag var fem, men min lastbil var av trä och i färgerna gul och röd. Trevlig helg alla bloggvänner.

9 kommentarer:

Solvarm sa...

Hej!

En trevlig liten nostalgibild. Fint fotad, jag tror bestämt att du hade en liten rolig stund.

Solvarma kramar från Irene

Maria Berg sa...

Visst är det underbart att ha baransinnet kvar, kört förbi dina hemtrkter idag vinkade för fullt. Bloggträff i Hågen!

Jo, kvinnokroppen är definitivt väldigt vacker, önskar att det var mer OK att visa nakenbilder, då abslout inte porr utan fina naturliga bilder - men vågar inte lägga ut här får hoppas att jag i framtiden får göra en bok eller ha en utställning.

/MB

Ps. Trevlig helg själv.

Birgitta sa...

Fin bild på den gamla lastbilen. En riktig raritet, som du får spara och vara rädd om.
Ha en fortsatt skön helg.
Kramis Birgitta

Artlover sa...

Ja, det kan vara skönt att skapa ett eget inlägg ibland. Bloggen känns mer personlig då.
Fin bild på en av dina upptäckter.
Kul med blogger att man kan följa andra favoriter, som dig. Lättare än blogg.se där jag inte ser något alls:-)
Hade bra
Leffe

Maria Berg sa...

jisse vad jag var trött när jag skrev den andra kommentaren ser att där är massor med stavfel - nästa gång vi kör förbi lovar jag att slå en signal.

Vi hade fullt upp och tanken var att jag skulle blivit avsläppt i Halmstad vid 18 på kvällen för en Möhippa men den stäldes in och jag kom i säng. Kram MB

Ulrica sa...

Den var verkligen fin, lite rostig men vad gör väl det. Och så kom barnasinnet fram - härligt.

Nästa veckan blir jag med kamera igen :)

Gärdsmygen sa...

Gillar den här bilden mycket!!

Hero sa...

Vilken fin lastbil du hittade. Ett riktigt fynd! Livet blir lite roligare om man har barnasinnet kvar, så du gjorde rätt som tog dig en lekstund tycker jag,
ha en fin vecka/Maria

Inspiration i vitt sa...

Men såå söt den var den lilla bilen, vilken tur att du fann den och fick leka en stund, det är så skönt ibland när barnasinnet tittar fram
Kram på dig/Ingela.