söndag 4 oktober 2009

Fotouppdraget - nr 9, Inspiration och kreativitet

Då - Orchidé - bild tagen i våras Focus är helt fel och jag begriper inte varför jag sparat den. Fast nu passade den bra till just detta temat.Nu -Anemon - nytagen bild.
Trevligt att denna fotokedja har startat. Jag kände lite saknad då den slutade, och en eloge till Nina som tagit över den.
Då jag inte har fotograferat speciellt länge, och inte bloggat så länge heller har jag inte många foton. Dock fann jag i arkivet en bild på min orchidé fotat i macro. Bilden är inte något att visa upp. Bilden på anemonen är tagen i helgen och visar hur jag fotar nu. Hur utvecklingen har gått får ni kära bloggare i denna kedja avgöra. Fler utvecklingsbilder kan du se här.

12 kommentarer:

Tony sa...

Den undre bilden är lite bättre tycker jag nog. Renare bakgrund och lite som en målning.

iZac sa...

Målning var ordet! :)

Och utvecklingen fotomässigt syns, får man säga.

Karolina sa...

Exprimenterat har vi alla gjort o man måste göra fel innan man gör rätt.

Riktigt fin bild på anemonen, snyggt ljus och skärpa

BP sa...

Eftersom jag är ingen fotograf över huvudtaget "vågar" jag kommentera så här: Jag tycker faktiskt att den övre bilden har är otroligt charmig. Den har liv och är vacker.

Gärdsmygen sa...

Makrofotografering är ju inte helt lätt. Ibland kan fokus på ett annat ställe än mitt i vara läckert. Men jag håller med om att anemonen vinner! Den är riktigt, riktigt snygg!

Marie Höglund sa...

Man måste ju göra tokigheter för att utvecklas. Jag tycker i alla fall att första bilden är fin om än fokus är lite fel.

Pialotta sa...

Visst tusan utvecklas vi som fotografer med träning som ger resultat.. riktigt vacker bild på anemonen med sin svarta bakis.. Den första är lite väl sudd precis mitt på.. om det varit i bakgrunden eller vid sidorna, hade bilden fått en helt annan känsla:-)

Lissen sa...

Tycker jag ser en stor utveckling. Den den vita blomman är mer i fokus och den böjda stjälken ger mjukhet i bilden.
Jag är ju lika mycket nybörjare som dej. Men visst är det roligt när man lär och ser mer!
Ha en skön kväll!

Artlover sa...

Ja, den undre macrobilden är självklart bäst. När man väl bemästrar det får man bra bilder. Visst utvecklas man och när man ser tillbaka kan man se skillnaden.

Veronica sa...

Man ser verkligen hur man förändras i sitt fotograferande genom att gämföra lite nu och då. Den nedre bilden är riktigt grym!!!

kaxi sa...

Nedre bilden är nästan en proffsbild. Men den övre - ibland blir det roligt när fokus ligger fel.

bildgatan sa...

Fina bilder båda två fast jag kan hålla med dig om att fokusen på den första blev "fel". Jag har många sådan och lik dig såfinns de kvar i arkivet, utifall att.

Jag får också säga grattis till dig för omnämnandet.

/Avsändare Margareta