fredag 18 december 2009

Fredagskväll i Haga

Jag startade med, att göra världens godaste smörkola enligt Leila. Det stämde bra det för den är försvinnande god. Receptet finns här.
Upplagda och klara för att avnjutas. Precis lagom sega. Det blir smaskens för ungdomarna i morgon. Ja även för oss vuxna. Tomten på bild får bara titta på inte smaka alls. Jag har dock ej gjort så fina paket av kolorna som Leila.
Maken har flått och styckat rådjurskidet som sköts i lördags. Här förbereder han kniven. Vilken tur, att han är en fena på detta för det är inte jag. Min del i det hela är att mala, väga och paketera.

En av sadelbitarna som inte är fy skam när den är tillredd. Den kommer att avnjutas med lite goda tillbehör framöver.
Nu är det strax min tur, att börja paketera godsakerna, varför datorn får vila en stund. Jag måste också förberda lite mer inför kalaset imorgon som jag ser fram emot. Jag tror föresten, att jag skall pausa lite med ett glas Bayleys likör den nya sorten med kaffesmak innan jag fortsätter sysslorna i köket.






















5 kommentarer:

sinneskatten sa...

Ta du en baylies och bara njut av allt det fina med jul.
Ha en underbart stressfri jul.

Anna smyger in.. sa...

Oj så mycket gott..den där kolan du..oj oj oj..och mannen styckar..himmel så manligt..:)

Birgitta sa...

Du är värd att ta en paus och njuta lite. Fina kolor du gjort.
Tur att du tycker om rådjurskött. Jag har blivit så trött på det, så det får bli färs. Men som tur är finns inte så mycket rådjur här, eftersom de har fiender som varg och lo.
Önskar dej en trevlig helg.
Kramis Birgitta

Yvonnes bärbara blogg sa...

De där kolorna ser inte dumma ut alls, blev alldeles godissugen bara av att titta på bilden.

Klimakteriehäxan sa...

Usch usch usch - de där kolorna ser alldeles för läckra ut ... mmmm ...