onsdag 23 december 2009

Ordlös onsdag - Jul

Fler juliga bilder kan du se hos Ordlös onsdag.

14 kommentarer:

@nemonen sa...

Jul för mig är apelsiner. När jag var liten i början av 50 talet var det endast vid jul man kunde få apelsiner. Det var lyx. Man längtade till att få smaka den. Bara doften av den fick det att vattnas i munnen. Helst skulle vi ha några med papper runt. Än idag har jag en benägenhet att vilja ha några apelsiner med papper runt i min apelsinskål.

Maria sa...

Håller med dig, apelsiner är verkligen jul.
Önskar en riktigt GOD JUL!

Gärdsmygen sa...

Vackert foto! Det var snyggt med det orange mor det vita.
God Jul!

CamillasFoto.se sa...

Visst är apelsiner jul alla gånger, du ska se vårt berg här hemma. God jul!

Cecilia Artista sa...

Snö och apelsiner - visst är det jullikt!
En riktigt GOD JUL önskar jag dig!

Solvarm sa...

Hej Inger!

Underbar julbild, ja det är ju så att barndomsminnen sitter kvar.

En riktigt GOD JUL! önskar jag dej, Irene

Pz2 sa...

Apelsinernas doft är härlig och julig=) Vackert!

foto CHIP *Birgitta* sa...

Inger jag vill önska dig och din familj en riktigt God Jul och jag passar på att önska ett Gott Nytt År också.
Sköt om dig - kram Birgitta

Lasseivåmma sa...

Yes, apelsinerna är som bäst nu, God Jul från Bullerbyn.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Håller med om att apelsiner och clementiner är jul :)

En Riktigt God Jul, önskar jag dig/E-L

ormbunke sa...

Ja, apelsiner idag är ju vardagsmat.
Påhittigt att lägga dem i snön men tål de det. Du får nog äta upp dem direkt.Ha en riktigt God Jul. Anita

Kristallina sa...

Iskylda apelsiner :)
Apelsiner tillhör verkligen julen och då kommer jag direkt att tänka på nejlikor också.
Ha en riktigt God Jul!

kullefotoblogg sa...

Absolut, apelsin hade inte smakat likadant i juni :)
En riktigt God Jul önskar jag dej.
/Helena

Nina sa...

Härlig, kreativ bild! Tack för din hälsning hos mig! Gläder mig alltid! Ha det gott!