tisdag 29 december 2009

Tisdags tema - 2009


Året som gott har inte varit ett lyckligt år för mig. Ett tomt hus får symbolisera året för mig. Förra veckan sålde jag fars hus. I köket satt han oftast, och då med utsikt över sin fina trädgård. Köksfönstret med vindruvsrankan som är vissen kommer till våren att spira. Jag hoppas, att det kommer att gjädja de nya ägarna lika mycket som det gladde far och oss barn. Han hade gröna fingrar, och det avspeglade sig i trädgården. Vårt eget projekt, att renovera hemma fick stanna av då far var sjuklig större delen av året. Nu ser jag fram emot ett nytt år, och hoppas att det för med sig något fint.

16 kommentarer:

Eva-Lena Sjösteen sa...

Ja, det är tungt att mista sina nära, man blir påmind om hur förgängligt livet är.. Min far gick bort i våras...

Jag är säker på att din fars gröna fingrar kommer att glädja de nya husägarna.

Önskar dig ett gott 2010 med mindre sorg och mer ro... Tack, för alla fina kommentarer under år 2009!/E-L

Gärdsmygen sa...

Inger, saknar just nu ord känner jag. Men mina tankar går till dej!

Maria sa...

Det är aldrig roligt att mista en när och kär.
Hoppas att ditt 2010 kommer att bli riktigt bra.
Gott Nytt Fotoår!

Yvonnes bärbara blogg sa...

Trots en tråkig symbolik så är det ändå fint. Vinrankan och resten av trädgården kommer säkert att glädja de nya ägarna!

Hoppas det nya året bär med sig en massa positiva saker för dig!

Lasseivåmma sa...

Livet går alltid vidare. Den äldre generationen lämnar mycket fint efter sig, glöm inte det.
Det finns bara en väg och kom ihåg visdomsordet "det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke"
Tack för din inspiration och dina trevliga kommentarer under 2009, nu satsar vi på 2010.

Caroline sa...

Ja, att mista sina nära är svårt och jobbigt.

Själv förlorade jag min far hastigt i augusti, så hösten har känts lite jobbig.

Caroline

Simone sa...

Kämpa vidare och hoppas du får ett bra 2010! Kram

Anna smyger in.. sa...

Oj...du så mycket känslor..jag känner att det fanns kärlek i det huset..med vinrankan utanför kan det ju inte bli annat..härlig tolkning..

Pialotta sa...

Sånt är livet.. det kan vara mycket tungt för många med en massa olikgöra. Du vet ju hur jag oxså haft det detta året.. inte det lättaste alla gånger, men nu får vi hoppas det bli ett bra År för oss:-) Tar dagen som den kommer till en och sparar på alla Måbraupplevelser:-)
Gott Nytt År till dig.
Kram

Birgitta sa...

Så jobbigt för dig...Tänker på dig och hoppas det nya året för med sig många positiva ting.

Kram

LottaM ..ღ sa...

Tungt och kämpigt att mista någon som man håller kär. Förstår dig att det blir tungt vid vissa saker som man blir påmind om.

Tack för dig kommentar hos mig, passar på att önska dig ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År.
Kram LottaM

Lissen sa...

Tror också att din fars gröna fingar och känslan som ni hade för huset ska göra att dom nya ägarna tar väl hand om huset.

För dej hoppas jag att det nya året ska innebära fina upplevelser.
Det är tungt att mista dom som står en nära.
Kram och Gott nytt år!

foto CHIP *Birgitta* sa...

Jag visste att det var något men inte att det var din far som var anledningen. Nu förstår jag att året varit sorgligt och lite tungt. Så var förra året för mig.
Hoppas du får ett fint årsslut och Gott Nytt År på dig!
kram

Klimakteriehäxan sa...

Önskar dej helt enkelt ett gott 2010!

Caroline sa...

Så din far tillhörde oxo havets män, precis som min far.

Min far var sjöofficer, kommendörkapten, så minnestunden präglades av havet som han älskade, och avslutades med svenska flottans tapto.

Caroline

Marie Höglund sa...

Förstår att året varit tungt. När de nära och kära går bort kommer en enorm tomhet och saknad som med tiden blir lättare att leva med. Minnena av din far finns kvar och de kommer du kunna glädjas av. Kom ihåg............Jag har varit med om dig Jag kan aldrig förlora dig.
Vill passa på att tacka för alla fina inspirerande bilder under året och alla fina kommentarer. Önskar dig ett gott slut och ett fint 2010 med förhoppning om lugn och ro. Kram från huvudstaden.