torsdag 17 december 2009

Vilken härlig dag...


Så här vackert var det idag från mitt sovrumsfönster. Jag var tvungen, att ta fram kameran och föreviga det. Det är min födelsedag idag, och vad kunde vara bättre än att få se solen stiga upp med denna vackra färg. En promenad direkt efter frukost i minus sju grader och strålande solsken.
I skogen var det barn ute från skolan. De letade efter julklappar i skogen som tomten lagt dit. Härligt att de i skolan utnyttjar skogen till fullo varje vecka. Några av barnen frös och blev sända till skolan i förväg. När jag gick förbi sa jag några ord till dem, och jag sa åt dem att springa så de blir varma. När jag väl passerat dem hörde jag någon komma springandes bakom mig, och vad hände? Jo jag kände en liten hand i min. Mitt hjärta blev stort och varmt. En liten tös tog min hand och slog följe med mig. Vi pratade om ditt och datt, och tog sedan farväl, och hon gick till sina skolkamrater. Tänk vilken lycka att få sällskap av denna lilla tös. Det var den bästa present jag kunnat få. Då jag själv inte har några barnbarn får jag glädja mig åt andra små barn.
Nåväl dagen har varit fin, och jag har bakat lite inför lördag då jag skall ha kalas som jag ser fram emot. Det enda som kommer att saknas är pappa som inte längre finns med mig, men i hjärtat mitt finns han och där är han ömt bevarad.

7 kommentarer:

Yvonnes bärbara blogg sa...

Vilken vacker vy från ditt fönster! Och ett STORT grattis på födelsedagen!!

Pennelina sa...

Visst är det härligt att vara decemberbarn :-) Grattis på dig!

Kramisar från Pennelina

Gärdsmygen sa...

Vilken himmel!
Barn kan verkligen göra en glad. Grattis på födelsedagen!

Artlover sa...

Jag måste önska dig grattis på födelsedagen också. Fin present fick du på morgonen:-)
Kram

Birgitta sa...

Grattis på födelsedagen!
Kram Birgitta

Ewas Lilla Boning sa...

Åhh Stort Grattis i efterskott
Tittade på ett foto på din blogg på ert hus ,så charmigt , Gillar äldre hus .de är liksom mer levande än dagens hus med plast och gips skivor överallt .
Nu ska jag dona lite här hemma
Kram

kadermo sa...

Ett försenat grattis - stor kram