söndag 24 januari 2010

Bilduppdraget Nr 3 - I backspegeln

Mitt bidrag till temat i backspegeln blir ett foto på en påfågelsöga i annorlunda vinkel. Året som gått har varit mitt fjärilsår med kameran. Många är bilderna med dessa små skönheter, och valet blev därför inte svårt. Bilden ses bäst förstorad. (macro)Fler foton kan du se HÄR. Jag länkar också till Fotoutveckling. Klicka på loggan och du kommer dit.

Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

10 kommentarer:

Marie Höglund sa...

Här har du fått en kanon bild. Gillar verkligen, som du själv säger, denna annorlunda vinkel.

rajson sa...

Vackra färger!
Skulle kanske önskat ngt större skärpedjup.

Photos by Storm sa...

Härlig vinkel och din bild gör att man gärna tittar tillbaka till sommar. Men snart är vi där igen/Lis

Mona sa...

Jag har aldrig sett en fjäril fotad ur den vinkeln. Det blev en superläcker bild!

Caroline sa...

Vackert sommarminne du har!

Caroline

Ulrica sa...

Vilken skön vinkel. Det ser ut som ett jetplan som landar :) Coolt

Lissen sa...

Ja, det är verkligen en ovanlig vinkel att se fjärilen. Vackra sommarfärger!

Maria Berg sa...

Du länkar till fotoutveckling då tänkte jag genast på bild komponeringen, jag ser gärna att blomman till höger inte lls är med. Kanske beskära den kvadratiskt och sätta fjärilen i höger hörn uppe... en tanke bara.

För mig blir det nog ett fågel år detta jag vill lära mig så många sorter som jag bara kan.

Undra om det var all vaccinering som stoppade svininfluensan eller den bara stannade av sig själv??

Kram till dig min vän, MB

Gärdsmygen sa...

Tänk när vi kan njuta av fjärilarna igen! Gillar att du fotat fjärilen framifrån.

Bruno Beige sa...

Din bild fick mig att längta än mer

Copyrightskyddade bilder