tisdag 5 januari 2010

Tisdagstema - Trötthet


Nu är väl de flesta trötta mer eller mindre. Alla helgerna till trots. De är inte så vilsamma som de borde. Själv känner jag mig vissen och trött just nu. Den vissnande orchidén får symbolisera min trötthet just för att jag vet att den kommer att blomma igen. Sorg och omhändertagande av den bortgångnes ekonomi och försäljning av hus och mycket annat har tagit på mina krafter. Nu är även reserverna slut. MEN jag kommer igen det vet jag. Nu har jag bokat lite massage, fotvård och hårvård. Det är mitt sätt att pyssla om mig själv så orken kommer igen. Allt har sin tid. Sorg, glädje, trötthet och energi. Det viktiga är nog att man tillåter sig att vara där den tid man själv behöver. Klicka på loggan så kan du ser fler bilder på trötthet.

7 kommentarer:

Maria sa...

Orchidéen ser verkligen både lessen och trött ut.
Hoppas du piggar på dig och får tillbaka dina krafter fort.
Ha en fortsatt bra dag!

Anna of Dallas sa...

Ja, den ser inte helt pigg ut.

ormbunke sa...

Jag nog är man trött som en vissen blomma ibland. Bra idé att sköta om sig med fotvård m.m.Anita

Pennelina sa...

Mmm. Den var inte så lite trött :-)

Det är fantastiskt vad flotta bilder det kan bli av utlevade blommor...

Kram från mig!

Nollan sa...

Inte konstigt om du känner dig trött och lite vissen. Låter som du haft en tuff vinter. Bra att du tar hand om dig själv nu. Så kommer säkert du precis som orkidén blomma igen!

Maria Berg sa...

Jag tänkte bara inom ramaran och på trötta människor och det hann jag inte fota idag, var själv trött 8skulle kanske varit ett självporträt. Din med växten var bra! MB

Susanna sa...

Du gör alldeles rätt i att pyssla om dig själv. Mycket vacker bild!
Kram
/Susanna