fredag 5 februari 2010

Bilduppdraget - Inspiration och kreativitet Nr 4


Bilderna är klickbara om du önskar se dem i större version. Det är ingen skönhetstävling i bilder den här gången utan en presentation av mig. Häng med.....
Då var det dags, att visa vem jag är - alltså mina intressen som nog kan visa lite om en person. Vintage är något jag gillar - speciellt smycken och kläder. Hattnålar är ett intressant kapitel då jag gillar hattar, som väl inte är så populärt i dagens läge. Jag gillar, att gå på samlarmarknader och i antikaffärer av olika slag. Det är alltid lika roligt för ibland hittar jag något som kan förgylla hemmet.

Decoupage är ett ganska nytt intresse. Roligt att pyssla med då jag kan fixa till olika kartonger till vackra förvaringsaskar. Jag blir glad när jag öppnar ett skåp med vackra askar. Motiven blir ofta från det jag gillar 20-talsdamer i vackra kreationer och bilar från denna tid.

Släktforskning har jag hållit på med i många år, och det är ett intresse som har lett till, att jag funnit många nu levande släktingar. Hugaligen vad stor släkten är.

Duvan i bild visar att jag är med i kvinnojouren. Där börjar jag bli gammal i gården då jag hållit på med detta i tjugo år.

Bilden här visar på mitt inredningsintresse. Just nu planerar jag inredning och färger i ett nytt vardagsrum. Givetvis kommer det bilder och bloggning framöver när renoveringen kommer igång.
Böcker älskar jag. Inte för att jag har många nu längre, men jag är en trogen besökare på biblioteket. Framförallt gillar jag facklitteratur men även deckare och annan lättsam litteratur. Religion är också något som jag läser, och tycker är intressant. Jag har läst in Svenska kyrkans grundkurs en gång.
Teckna och måla har varit en hobby som tyvärr har fått stå i skymundan en längre tid. Jag har planer på att ta upp detta igen. Det är hus som är mitt favoritmotiv. Det blir till att fota hus och sedan rita av dem.
Blommor är något jag inte kan var utan. Därför befinner jag mig vår och sommar i trädgårdslanden. Det är härligt att känna jorden, och spännande att se vad som kommer upp.
Bilar är ett annat kapitel. Jag har ett stort intresse framförallt att köra bilar. Jag åker ibland på olika evenemang med bilar. Veteranrally såväl som orientering. Obs - det är inte jag som läser kartan. Det är jag urdålig på.
Sist men inte minst har jag en stor böjelse, och det är skor. Många är de och en del är över 30 år gamla, men de står i min garderob och glänser.
Ja nu vet ni en hel del om mina intressen, och kanske även om mig, och jag hoppas nu på en spännande läsning om er andra som deltager i den här fotokedjan. Klicka här och du kan läsa mer om andra deltagare.


15 kommentarer:

LissenTo sa...

Men Inger, du har fantastiskt många strängar på din lyra! Vilka kontraster i dina intressen, från hattnålar, inredning till bilar. Att du är med i kvinnojouren, måste göra att du finns tillhands för kvinnor som behöver det, som mest.
Decopage har jag också prövat på, roligt.
Trevligt att läsa om dej!
Trevlig helg! //Lissen

Jane sa...

Tack för en trevlig presentation :) Hur får du tiden att räcka till? Jag rekommenderar verkligen att du återupptar tecknandet och målandet, du som har ett sådant bildsinne (syns på dina bilder!).Lova att visa dina verk ;)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Vilken underbar presentation och vilken mångsidighet! Jättekul att läsa och jag ser fram emot att följa dina renoveringar framöver..

Önskar dig en härlig lördag/E-L

kadermo sa...

Du är en bättre mångsysslare än vad jag är. Hurra för dig.

cat sa...

Oj vilken fin presentation:)

S o F sa...

Först: Tack för titt-in hos mig och vänliga ord.

Sen: Inger, detta var himla snyggt och informativt. Jättefint att du gjort det i lite kollageform. Bra tänkt!

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

Maria i Sennan sa...

Vilken härlig läsning..du ger oss..har förstått att bilar e något som du gillar med tanke på din header..du har många järn i elden..Så må så gått..Maria

BP sa...

Det var då ett långt och intressant inlägg. Du har många stränger på din lyra som Lissen säger, med andra ord så har du aldrig tråkigt.
Gillar att du har så många och helt skilda intressen. Coolt!

kullefotoblogg sa...

Så kul att lära känna dej :)
Antikbodar är hur mysigt som helst att gå i, man kan tillbringa en hel dag där :) Det och organiserade loppisar :)
Ha en mysig helg
/Helena

foto CHIP *Birgitta* sa...

Det var jätteroligt att få läsa lite om dig och dina intressen :)
Flera intressen delar jag :)
Blar tex :D

Marie Höglund sa...

Verkligen roligt att lära känna dig lite mer.

petra1000 sa...

Det var en intressant presentation. Bilar också! Du har aldrig tråkigt gissar jag. :-)

ormbunke sa...

Härlig beskrivning och med fina montage du presenterar dig själv.Anita

Pennelina sa...

Det där med skor är inte min grej och kvinnojouren har jag aldrig haft kontakt med, men i övrigt kunde det vara min beskrivning av mig själv :-)

Kram från Pennelina

Nina sa...

Tack för att du delar med dig av dig själv! Så roligt att läsa om dina intressen! Jag älskar oxå vintage...!