lördag 13 februari 2010

Bilduppdraget - Inspiration och kreativitet Nr 5 - Teknik

Fredskalla
Eftersom macrofotografering är min förtjusning var valet inte svårt. Jag har experimenterat med ljuset, och jag ville ha en bild som var lite flytande och genomskinlig. Bakgrundsmaterialet var en grå pappskiva. Det var vad jag hade till hands. Ännu har jag inte mycket mer än kamera, stativ och macroobjektiv i min kamerautrustning. Jag har reducerat bort lite brus i bilden, men annars är bilden obehandlad. ISO 200 och en exponeringsbias på +0,7. Resultatet - jag det är upp till er andra att bedöma, men jag fick iaf en bild som blev som jag tänkt.  Fler teknikbilder kan du se HÄR.

Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

18 kommentarer:

Maria sa...

Du fick onekligen Fredskallan att framstå som otroligt vacker även om det är en växt jag normalt tycker ser ganska blek ut. Tack för titten hos mig.

Gunilla sa...

Bilden blev otroligt fin.

Ha en fin Alla Hjärtans Dag

Gunilla

cat sa...

Håller med Maria. Du har fått en i mitt tycke ganska alldaglig växt att se riktigt ljuvlig ut:)

Marie Höglund sa...

Men du!!!! Blev ju kanon! Gillar den softa tonen och silkes känslan i bilden :-)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Jag tycker att du har lyckats fint med den här bilden, den mjuka lite flytande känslan finns där!

Ha en fin kväll//E-L

Birgitta sa...

Tycker du fick till en spännande och snygg bild!

Photos by Storm sa...

Fint när den är softad och flyter ut/Lis

Camilla (Rantis) sa...

wow, så soft och vackert foto...
Kanon!

Ha en skön lördag!

foto CHIP sa...

Den blev jättefin bilden! Ser ut som en riktig studiobild :)
proffsigt!

Ewas Lilla Boning sa...

vacker bild på en av mina favoritblommor .Älskar vita blommor blandat med svag lila och grönt .

Nu blir det snab melodifestival som går av stapeln i grannstaden

Kram och ha det bra
Ewa

BP sa...

Riktigt, riktigt snyggt och vackert:-)

Gärdsmygen sa...

Gillar den!! Kronbladet är skirt och läckert oskarpt. Mycket bra!

Kerstin sa...

Mjukt och vackert. Tänk att en Fredskalla kan se silkeslen ut.
Snyggt!
Ha en fin söndag.

Jane sa...

Intressant och snyggt foto med skärpan som ligger längre bak, den gråa bakgrunden var väldigt fin till blommans färger!

christina sa...

Jätte vackert, skirt och till och med lite romantiskt, tycker jag!!

Nina sa...

Grattis! Du är i final på bilduppdraget! http://bilduppdraget.wordpress.com/2010/02/14/omrostning-fototeknik/

awarewriter sa...

Lovely and so soft. Nice abstraction.

Maria Berg sa...

Du får min röst, MB