tisdag 9 februari 2010

Husdjur


Fler husdjur kan du se om du klickar på loggan.

24 kommentarer:

Sirpa sa...

Fyndigt! Jag tänlte faktiskt också på en snigel/snäcka först... det är ju faktiskt ett djur med hus ;-)

Yvonnes bärbara blogg sa...

Helt klart ett husdjur!

Pialotta sa...

Den var verkligen stilig, Inger:-)

Maria sa...

Vilken fin bild på ditt Husdjur du hade besök av i somras!
Ha en fin kväll!

Charlotta sa...

Och eget hus hade han med sig. Vackert foto!

Anneli sa...

Jag läste en kommentar här och insåg det fyndiga! Det skulle jag inte tänkt på själv! Men mina tankar går ändå till ordets betydelse! Jag samlade på snäckor när jag var liten och hade dem som husdjur! Matade dem och födde upp dem! Det var jätteroligt! :O)))

ha en fin kväll!

Ladyinblue sa...

Ett bra val, hade faktiskt kunnat ta till det jag med men tänkte inte på att jag har en sådan bild.

Solvarm sa...

Hej Inger!

Ja detta är ett husdjur om än kanske inte så välkommet. Bra foto med en fin skärpa.

Må gott, önskar Irene

LottaM ..ღ sa...

Hejsan!

Visst det är oxå ett hus-djur ...
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en go kväll!
LottaM

"Lillagul" sa...

Min man undrade vad det var för tisdags tema idag och när jag svarade husdjur så undrade han om jag lagt in en bild på en snigel med hus på ryggen :)
Men nää det blev ju foto på katterna istället :)
Tänkte inte så långt som du :)
Fint foto på Vinbergssnäckan !

Pennelina sa...

Ingen tvivel om saken :-) Underbar och detaljrik bild!

Kram!

Anette sa...

Perfekt, kan ju inte bli mer husdjur än så ;-) /Anette

Veronica sa...

Men du så otroligt härlig tolkning!!! Klockrent!!!

Natalie R sa...

Mycket passande bild! Jag letade faktiskt också efter en bild på en snigel bland mina gömmor till veckans tema, men det fick bli något annat på samma tanke eftersom jag inte hade någon bra. :)

Mona sa...

Ännu en vacker snigelbild. Ett djur som bär med sig sitt hus hela tiden. Mycket fyndigt. Snyggt mot den ljusa stenen.

ormbunke sa...

Vilken kul tolkning och dessutom ett fint foto.Anita

Mona sa...

Rätt länk till mig.

Pia [stjerndorff.com] sa...

Vilken vacker bild! :)

Rimkogeren sa...

Fint fanget. Men den slags husdyr gider jeg ikke gå tur med!

Artlover sa...

Hus och djur...,fyndigt tänkt samt att det är ett vackert foto. Kreativt och bra. Jag hade nästan samma idé, en kamel som sticker ut sitt huvud från sin boning. Men jag stod över tisdagstema denna gång.

LissenTo sa...

Små djur som jag vill ska bo utomhus.
Men på din fina bild är den ett okey husdjur.
Ha en skön onsdag!//Lissen

Ps Min vovve är en tjej, 13 år Ds

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Ja , den där Gustav brukar alla falla för :)
Kul att du gillade min blogg och lagt till dig som följare på min :)
Jag har lagt till mig som följare på din nu.
Gillar dina foton skarpt !

Maria i Sennan sa...

Finurligt värre..först tänkte jag bara snigel..det kan väl ingen ha..men så trillade poletten ner..åååå..så dum jag är..husdjur
Må så gått..Maria

Marlenes Varjehanda sa...

Vilken underbar bild... min barndoms husdjur.