torsdag 11 mars 2010

Bloggpaus pga Telia trubbel

Först och främst vill jag tacka er som kommenterat mina senaste inlägg. Tyvärr har jag pga datortrubbel inte kunnat svara. Jag kommer att titta in till er så fort jag har tillfälle då det går i snigelfart att blogga.

Just nu kan jag inte blogga något nämvärt då det strular med Telia mobilt bredband igen.(suck)

I brevlådan damp det ner ett brev från Telia, att det är fel på just det modemet vi har. Tänk det var väl det vi trodde, men nu skulle det fungera om man uppdaterade sitt felaktiga modem.

Jippi nu kommer det att gå som på räls. Icke sa Nicke...nu går det ännu sämre. På supporten rekommenderade de att vi skulle låsa den på 3G/HSPA som betyder 3 G turbo. Tillåt mig skratta . Turbo trodde jag var något starkt. Hade de turbobilar som finns haft den kapaciteten som Telias mobila bredband hade varenda bilfabrikant gått i konkurs. Som slutkläm i Telias brev står som följer: Vi hoppas att du också i fortsättningen kommer ha stor glädje av ditt mobila bredbandsabonnemang.

Jag undrar vilken glädje de syftar på för inte kan det väl vara glädjen att blogga och surfa. Det får bli en tur till Telebutiken för att byta modemet något annat finns nog inte att välja på. Ha det gott alla bloggvänner.


4 kommentarer:

Gärdsmygen sa...

Puh! Jag känner med dej.
Vi finns här. Su får ladda minnsekortet i kameran så länge!

Pennelina sa...

Har en vän i Göteborg som lidit av det samma... tre modem var han igenom!

Hoppas att det ordnar sig snart!

Stor kram från Pennelina :-)

Birgitta sa...

Känner verkligen med dej. Tröga datorer är inte att ha. Hoppas det ordnar sej snart för dej.
Önskar dej en fortsatt skön helg.
Kramis Birgitta

Maria Berg sa...

Vill citera Birgitta ordagrant!

Min fotokurs kommer nog igen till hösten vi hoppas att snön smält till dess och framför allt att det inte kommit ny!

Njuter för fullt av den fulla trissen.

Jag är lyckligt gift med en data nörd annars hade jag nog aldrig bloggat eller fotat digtalt.
MB