onsdag 17 mars 2010

Idag bjuder jag ...

Fullt ös........
På bild delar av streetdans gruppen Acrylic crew artofstreetdance med bloggerskan.

..på mig själv. Min son var en av deltagarna som arrangerade evenemanget Mötesplats Hammaren i Ljungby. Ett projekt som drivs av Ljungby kommun för arbetslösa ungdomar. Detta projekt skall leda till inspiration för ett arbete. Här fick ungdomarna ett smakprov på olika aktiviteter. På plats fanns rappare, streetdansare, hårstylist, make up artist, dansare samt min son som fotograf. Själv var jag med och hjälpte till att ställa i ordning fotostudion. Själv kunde jag inte låta bli att fångas av dansens rytmer. Frigörande och en lisa för själen. På bilderna ses jag dansa streetdance - ja inte som de professionella men dans blev det, och ont i nacken idag, men det var det värt.

8 kommentarer:

Pennelina sa...

Helt underbart! Härligt med människor som törs...

Kram från Pennelina :-)

whatthefuckdotcom sa...

underbart underbart underbart! :)

Birgitta sa...

Vilka härliga bilder! Så full av glädje och liv!

Ha det bäst!

Anette sa...

Det ser ju jättekul ut! Dom är duktiga de där streetdansarna. Inte utan att man själv gärna skulle ta sig en svängom....../Anette

Lissen sa...

Men vad fantastiskt Inger. sådant här behöver ungdomarna för att få livslust. då orkar dom nog ta tag i det här med jobb. Inte lätt att var ung i dagens samhälle.

Du ser jättefin ut Inger
Streetdance är läckert tycker jag!

Hero sa...

häftigt! vilken glädje! ser riktigt roligt ut!/kram Maria

Ewas Lilla Boning sa...

Hejhej du rappar på bra där ;) skoj att de ordnar sånt för de arbetslösa.Min ambo är arb lös så jag vet hur hårt det tar på dom .Hoppas nackvärken släppt

Kram Ewa

Yvonnes bärbara blogg sa...

Ni ser ut att ha lika roligt allihopa!