fredag 26 mars 2010

Tema fredag - Tecken och Vårteckensutmaningen 2010




Fredags tema är denna veckan tecken. Tecken finns det många, och jag har valt ett vårtecken då jag har längtat mycket efter våren och dess tecken. Nu är det ingen tvekan om att våren är här. Idag fredag såg jag den första citronfjärilen, men tyvärr hade jag inte kameran till hands. Det fick istället bli den första hästhoven (tussilagon) som blev mitt bidrag. Som små solar lyste de i vägkanten på min promenad idag. Fler tecken kan du se hos Sinneskatten. Är du intresserad av att få veta mer om Hästhoven kan du läsa här.
Var med i vårteckenutmaningen 2010 du också. Klicka på loggan och du kommer dit.

19 kommentarer:

Marie Höglund sa...

Åh lyckliga du att dessa fina vårtecken nu äntligen visat sig. Jag njuter av din bild så länge. Tar nog ett tag till här. Ha en fin helg.

Annelie sa...

Åh så fin liten tussilago, min barndoms älsklingsblomma!
Det var alltide det första vårtecknen man såg när man var liten!
En liten sol i denna eviga vinter som aldrig tycks ta slut är välbehövlig!

Min Fotodagbok sa...

Härligt vårtecken. Här dröjer det innan dessa gula visar sig. Ha en fin fredag!

LottaM ..ღ sa...

Hejsan!
Dessa små ljuvliga gula solar i det gråa lyser verkligen upp och man blir på gott humör.
Ha en bra helg.
LottaM

Della sa...

Vad härligt med tussilago. Jag har inte sett några än här. Får nog ge mig ut och leta.

Cecilia Artista sa...

Härlig vårtolkning! Både citronfjärilarna och tussilagon lyser upp med sin vackra gula färg!

Eva-Lena sa...

Fantastiskt, spanar för fullt efter de små gula, men det dröjer nog ett tag till innan jag skymtar dom i dikeskanten :)

Ha en fin helg//E-L

mimmi sa...

Så roligt att du fick se några vår blommor .. och s¨å ÄVEN EN FJÄRIL . det längtar jag efter så det nästan gör ont i magen nu :)

Rantamor sa...

Härliga lilla tussilago. Verkligen ett vårtecken.
Här dröjer det länge än innan vi ser någon vårblomma. Här har dom nyss slutat sälja julgranar....hahaha

Ha d gott,

Jah Hollis sa...

Det är ett riktigt, lysande, vårtecken det.

Misswhatsit sa...

Ett vackert foto och blommans gula färg lyser verkligen upp.
Hos mig är det minst en meter snö kvar så vi lär få vänta på dessa vårtecken ett bra tag.

Photos by Storm sa...

Tussilago är så fina och så tycker jag om namnet tussilago. Ha en trevlig kväll/Lis

Hedwig sa...

Underbart, tussilagon blir ju mer sällsynt, vet inte vad de sprider ut längs vägarna. Njuter av din bild.

anki sa...

vilket vackert vårtecken, :) fint fotat

ha en skön kväll

Pumita sa...

En söt liten tussilago - tänk att den kan lysa upp hela ens värld! :)

Maria Berg sa...

Ååååå du har redan sett Tussilogo, måste jag ut och leta upp.
jag såg också fjärilar igår - tänk ett par plusgrader och så väcks dom ur vinterdvalan.
MB

Mona sa...

Ljuvligt vårtecken. Sånt vill vi se mer av!

Tinkerbell ... sa...

Så härligt vårtecken ...
Kan man leva länge på!!!
Fin bild.
Ha en mysig helg!!!

sinneskatten sa...

Jag spanar hejvillt efter tussilago men inte har jag sett någon ännu!