fredag 9 april 2010

MusikOfotoautomaten - Svensk manlig artist

´

Mitt val faller denna veckan på Uno Svenningsson. Min första kontakt med honom och gruppen Freda var i början av -80 talet då jag bodde i Gnosjö. Jag fick ett vanligt kasettband av min make. Han ville att jag skulle lyssna igenom tapen med olika musikgrupper för att göra en bedöming av dem. Jag lyssnade länge och väl, och mitt val föll på Freda. Jag trodde, att de skulle kunna bli något av dem. Låten hette Livsviktigt, och jag fick deras första singel. Den har jag sparat. Sedermera blev Uno Svenningsson soloartist. Fler musikvideor kan du lyssna på HÄR.

9 kommentarer:

Birgitta "foto CHIP" sa...

Jag har för dålig uppkoppling för att höra musiken - får spara tills jag är hemma igen :)

"Lillagul" sa...

Han é bra Uno Svenningsson !
Gillar han röst jättemycket :)
Tackar för kommentaren hos mig !
Trevlig helg !

Mia sa...

Men HUR kunde jag missa honom och Freda??? Är ju t.o.m fan på Facebook till dom...*L*

Pialotta sa...

Bra Val Inger..:)))) Ha de gott tjingeling

agnetha sa...

Tack för att du lämnade några ord till tröst i min blogg.
Ha en fortsatt trevlig helg
Agnetha

Anette sa...

Kan bara hålla med! Uno är fantastiskt bra. Hans röst är så speciell! Jag känner en av killarna som var med i Fredá för övrigt. Han är från Bankeryd precis som jag! /kram Anette

Knatten sa...

Jo jag vet vem Uno är. Sprang på honom massor av gånger på Gisleparken på den tiden=))). Men hans musik är inte min stil. /Knatten

Misswhatsit sa...

Ytterligare en artist som jag inte har lyssnat på på länge. Härlig musik!
Ha en bra lördag!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Fredag var mina största idoler på 80-talet!