tisdag 15 juni 2010

Efter regnet


Hittills i sommar har jag inte fotograferat mycket. Det dåliga vädret har varit en bidragande orsak. Idag tog längtan efter kameran över, och trots ösregn i täta skurar begav jag mig ut, dock ingen längre tur än ut i trädgården. Solen behagade visa sig mellan skurarna, och då passade jag på. En liten skadeinsekt som trivs i gräsmattan och även svärmar där fick bli mitt fotoobjekt förutom de vackert glänsande regndropparna. Nu hoppas jag, att det blir varmare och att solen visar sig långa stunder i sträck. Sommar och sol är väl något som vi alla både behöver och längtar efter.

7 kommentarer:

Birgitta sa...

Riktigt bra macro bilder!
Ja, vädret är inte det bästa minsann. Nu vill vi ha varma soliga dagar. Sommaren går så fort...

Tack för så snälla ord om mitt blomfluge foto :)

Ha det gott!

Att ha det gott sa...

Såå vackert

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka vackra bilder!

Anette sa...

Härliga bilder, även om den där rackaren inte är så kul att få i trädgården. Vi hade massor för några år sedan. Du vet knepet att få bort dom eller? Gula plasthinkar med vatten i, de drar till sig dom och så drunkar dom! Om inte skatorna hinner äta upp dom först. /Anette

Nina sa...

Vackert! Du har fångat vattendropparna och ljuset alldeles ljuvligt! Och din nya header är cool!

Samuel Jacobsson sa...

Fina makrobilder.
Alla bilder med vatten i blir det lite extra dragning i .
Riktigt sköna gröna färger.
// brabra

Samuel

Mats Andersson sa...

Vackert portätt på den lilla insekten. Hoppas också på lite sommar nu!

/Mats