fredag 16 juli 2010

Årets sommarprojekt

Mitt lilla projekt för sommaren skall bli en inomhusdekoration i chabby chick stil. Vad det skall bli kommer jag att visa när den är helt färdig. Jag har gjort den själv förutom att såga bitarna. Detta efter att maken vet hur det brukar gå när såg och knivar befinner sig i mina händer. Han tog resolut över hanteringen av sågen för annars kanske ett finger eller fler hade rykt med. Putsningen av träkanterna är klara och målningen förberedd.
Svart lasering som bas.

Första lagret svart lasyr är klar. Hu vad det torkar fort i värmen.

Andra lagret grundfärg och här är mitt andra projekt en gammal tavelram som skall få ny kostym. Visserligen var den vacker i svart och grönt, men mycket avskavd, varför jag målar om den för att sättas upp på väggen med en ängel inuti.
Detalj av spegelramen.
Jag återkommer med fler bilder då arbetet skrider framåt. En liten detalj har jag ännu inte fått då jag beställt den från Wildlifegarden och leverans inte har skett. I nästa vecka räknar jag med att få den klar. En trevlig helg önskar jag alla besökare.




Inga kommentarer: