fredag 2 juli 2010

Livet på en pinne

Denna veckan är det "livet på en pinne" som är temat hos Sinneskatten. För Maria nyckelpiga är nog livet rätt begränsat, men nytta gör hon när hon äter bladlöss. För mig är det lite mer om än inte så vidlyftigt. Jag sitter gärna i skuggan på sommaren med en god bok eller går och småpysslar i huset, och tar det lugnt och bara njuter av de små goda tingen, som en kall fruktdrink eller lite glass med tillbehör. Idag har jag skördat än fler smultron i trädgården. I år är det rikligt med smultron.

8 kommentarer:

Cecilia Artista sa...

Vi ska vara tacksamma för alla vackra nyckelpigor vi har i vår trädgård! Jag blir extra glad när den äter bladlössen på rosknopparna. För jag vill ju ha så många härliga doftande rosor som möjligt!
Det är som du skriver - det är fint om vi kan njuta av de små tingen - det räcker långt!
Vacker bild!

Monica o Jacob sa...

Ja nog gör dom nytta alltid nyckelpigorna, håller mej också i skuggan nu för tiden;-)
Ha en skön helg;-)

Pialotta sa...

Din ser mycket hungrigare ut än min;) Nåja hon/han hittar säkert några små löss snart;)
Rikigt trevlig bild på Maria:)
Mys på du och ha det skönt:)

Jah Hollis sa...

Det var en tolkning som är på pricken, om det billiga skämtet tillåts. Smultron, det hittar man inte inne i Malmö. :-(

Rune Kvisla sa...

En god komposisjon med fint lys og vakre farger :-)

Pumita sa...

En god bok i skuggan låter alldeles förträffligt och jag skulle inte tacka nej till en fruktdrink heller. Vad brukar du ha i den?

sinneskatten sa...

Smultron på ett strå kan det vara mer sommar?

Nina sa...

Vilken underbar makrobild!