måndag 16 augusti 2010

Måndagstema - Favoritord



När jag hör ordet "fjäril" blir jag lite lyrisk. Jag har alltid varit smått förälskad i fjärilar, och blir alltid lika glad när jag ser någon. De är flyktiga och eteriska och svåra att fånga. Kanske har det med mitt inre att göra för jag har stort behov av frihet. Ja mitt favoritord är med andra ord FRIHET.

Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

7 kommentarer:

Lasseivåmma sa...

Frihet är det bästa ting....
Frihet är otroligt viktigt, därför är fängelse ett hårt straff, vilket många inte inser.

Pialotta sa...

Frihet betyder så mycket .. tur vi har den:)
Såg du min bildlänk på måndagstema.. för jag ser inte den.. kan inte få dit den:(

Pialotta igen sa...

Då är det kanske bara jag som inte ser min bild där.. för jag gör det fortfarande inte:( Konstigt om andra ser den o inte jag.

Malys krok sa...

Du verden så godt det er med FRIHET! Så bra at den nydelige sommerfuglen kan flagre lett avsted! Jeg syns det høres så fint ut når dere sier Fjæril om sommerfuglen! Flott bilde! -Margit-

Pysselfarmor sa...

Härlig ihopknytning av temat av dig!! :-)
Frihet - ja det är ett STORT ord som betyder mycket mycket...för dig och mig. Många flyr för att få sin frihet....

Mona sa...

Frihet är jätteviktigt. Tyvärr finns det väldigt många ofria människor i vår värld.
Jag associerar det du skriver om fjärilen med lyckan. Den är också svår att fånga och mycket lättflyktig.

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-) (-: Flot bidrag. Tankevækkende.