torsdag 23 september 2010

Agunnarydssjön - under ytan

I går morse gick jag på promenad i Agunnaryd. Jag styrde stegen till sjön denna soliga och varma morgon. Sjön bjöd på sitt bästa humör, och det var vindstilla så sjön låg spegelblank. I vattnet fann jag dessa spår. De var stora som en hand, varför jag misstänker att det var en trana som tagit sin morgonpromenad i vattnet. Ibland brukar jag se tranorna som har sitt tillhåll omkring sjön.

En mussla låg stilla och guppade i vattnet. Den bara väntade på att jag skulle fotografera den.


Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

Den utblommade näckrosen låg en bit ifrån de mer eller mindre vissnande bladen.
Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.
Näckrosblad fanns det gott om i strankanten, och de bjöd på en mångfald av färger trots att de var stadda i stark förruttnelse.
Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.
Ett hjärta fanns där också, men det har inte formats av moder natur utan av fotografen ifråga, men vad gör man inte en solig höstmorgon när fåglarna kvittrar och jag kunde känna att morgonstund verkligen har guld i mund.
Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.
Ett ensamt lönnlöv låg i vattenbrynet med en liten luftbubbla som enda sällskap. Alla bildobjekten ligger under vattnet snånär som på lönnlövet.

5 kommentarer:

Marie sa...

Vilken underbar bildbomb!!! Superfin header du fixat till också.

ormbunke sa...

Vilken lyckad promenad men så fina foton med hem i kameran. Ha de gott. Anita

Irene sa...

Nydelig header, selv om den erstattet en flott rød MX-5! Liker billedserien din ... naturen byr jammen på mye rart!

Ewa sa...

I love you heart photo!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka vackra bilder!
ha en bra helg!