lördag 25 september 2010

Bilduppdraget - Kreativitet & Inspiration

Bild två utanför tävling. Jag kan inte motstå att visa den vackra röda färgen.
Den här veckan vill Nina Xi som håller i fotokedjan Kreativitet & Inspiration att vi visar höstbilder. Mitt val föll på en av de buskar som växer i trädgården.
Inget vidare väder idag för att ge sig ut på någon längre skogspromenad. Ett av de värsta åskvädren har passerat i natt och under morgontimmarna, och det tog flera timmar innan det gick över, och till råga på allt gick strömmen. Första bilden visar larven (förmodligen en fjärilslarv) som äter för glatta livet av bladen. De ser förmodligen aptitliga ut, och skall sanningen fram tycker även jag att de är dekorativa. De lyser upp lite. Fler foton på temat kan du se HÄR.
Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

7 kommentarer:

cat sa...

Jag tycker också att de här röda bladen är vackra. Måste erkänna att den där larven är lite läskig i mitt tycke, men du har fotat den väl:)

BP sa...

Omgångens bilder - för mig iaf. Det lönar sig att titta in sent har jag märkt;-)
Åsså fantastiska bilder i de andra inlägger också... för att inte nämna din coola nya header

Marie sa...

Underbart djup i bilden och hur gullig var inte den lurvtussen då ;-).

Anneli - A'la Foto sa...

Söt liten mask på första bilden! Härligt! :O)))

Ha en skön kväll!

kullefotoblogg sa...

Åh vilken söt liten larv, fina färger i bilderna. Hösten är underbar.
Ha en fin söndag.
/Helena

"Lillagul" sa...

Vilken färgglad liten lurvenpajsare du hittat på det lika färgglada lövet :)
Snygg bild !!!

Pialotta sa...

Röda löv är så vackra och de där larverna måste ju oxså försörja sina magar:)
Du har ändrat om här ser jag.. fint, men lite tyngre att få upp bloggen.