fredag 3 september 2010

Tema fredag - Macro eller något blått eller båda

Naturens eget smycke
Jag är överförtjust i macro, och speciellt de former moder natur har att bjuda på. Därför blir mitt val inte svårt. Min macrobild är hämtad från naturen - ett av naturen små under. Gissa gärna vad det är. Fler bilder kan ni se hos Sinneskatten som håller i fotokedjan. Bilden är klickbar.

Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

11 kommentarer:

Wildhearts sa...

Visst är det helt otroligt vad naturen kan erbjuda. Jag fotade en växt häromdagen som hade samma vita fluff på sig. Kan det har varit en likadan tro? Har ingen aning om vad det egentligen var för något :)

Birgitta "foto CHIP" sa...

Du är så himla kreativ, Inger! Vackert och estetiskt som tusan där motivet tycks nästan sväva :)
Jag gissar det är en del av en fröställning med fjäderlika frön :D

Pumita sa...

Bilden är verkligen vacker men jag har ingen aning om vad den föreställer. En växt av något slag är det enda jag kan säga. Det vita får mig att tänka på bomull men det tror jag inte att det är.

BP sa...

Du är en äkta makromästare Nemonen!!! För mig föreställer bilden ett smycke, kanske ett örhänge i rödguld med "fluffig" silver inuti. Har ingen aning vad det kan vara "på riktigt", du vet jag är ju en asfaltbonde;-). En underbar bild!!!

LissenTo sa...

Men vad vackert. Först såg jag ett silversmycke.

Men det kan vara från blomman på Rallarrosen, längst upp det mjuka ludna?

Kram och ha en fortsatt skön lördag.
Du säger då alltid så snälla saker, Inger!
//Lissen

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

vackert!
ramarna har jag hittat på photofunia.se

Photos by Storm sa...

Åh, så fint. Som ett smycke. Ett armband som skulle passa mig/Lis

Veronica sa...

Annorlunda men mycket snyggt fotat =)

@nemonen sa...

Macrofotot är från fröställningen på en Rallarros eller Mjölkört som den också kallas.

Jah Hollis sa...

Jättefin bild, men jag hade inte löst gåtan utan svaret. :-)

Hero sa...

väldigt vackert. jag hade inte kommit på vad det är. Naturen erbjuder verkligen fantastiska motiv, både små och stora./kram