onsdag 3 november 2010

Ordlös onsdag 3 november - Frost

Fotokedjan ordlös onsdag har temat frost  den här veckan.Mitt bidrag blir björnbärsbladet eller är det månne ett åkerbärsblad? Ja inte vet jag men bären är i alla fall mörkblå. Hos mig i östra kronoberg har gubben frost redan varit på besök ett par gånger. Snö har vi också haft, men den låg inte länge. Det vore fint om snön vill vänta med sin ankomst. Det räcker om vi får snö lagom runt jultid. 
Vill du också delta eller titta på fler frostiga bilder klicka här.

16 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Fint när frosten bildat som en liten
pälskrage runt bladen;-)

Bitten sa...

Fin bild på frosten.

Maria G sa...

Vacker bild på de frostnupna bladen!
Min bild tog jag för en vecka sedan en morgon precis när solen stigit upp.
Ha en bra dag!

Gunilla sa...

Frostig och kall.
Ja nu är vintern i antågande, vi fick snö för två veckor sedan men den har försvunnit så nu har vi gröna gräsmattor igen. Jag vill gärna ha lite vitt så att det lyser upp .

Ha det gott
Gunilla

Rantamor sa...

Tänk att naturen kan reagera och bli så vacker även fast frosten kommer och tar kål på det mesta.
Snyggt foto.

Ha d gott.

Birgitta sa...

Vilken vacker frostbild!

Artlover sa...

Kyla och kallt. Frost görs sig bäst på bild. Själv har jag inte hunnit framkalla mina frostiga bilder ännu. De ligger i kameran.
Hade fint.

Pialotta sa...

Älskar din frostiga bild.. grönt så skönt mot det vita fina:)

Y. Ikeda sa...

Hi,
Thank you for stopping by my blog and leaving comment. I appreciate it!!
Is temperature already below zero Celsius in Sweden? Believe it or not, I have lived in Umeå for nearly five years but I am not good at Swedish...
Have a nice day.

Misswhatsit sa...

Det blir så vackert när frosten lägger sig på bladen. En fin bild!
Ha en bra kväll!

Lisa sa...

Så mycket vackert det blir med lite frost!!!

Kerstin: sa...

O så vackert det är med frost! Frosten har ramat in lövet.

LissenTo sa...

Fint när frosten ligger som pudradt silver.

Annelie sa...

Vacker bild, men man ryser lite när man ser frosten, det kan inte hjälpas.
Man vet ju att man har en lång och mörk period framför sig när frosten väl har kommit....

Anni sa...

Åkerbär växer väl på låga grenar men björnbäret är en klätterväxt? Goda är de båda och vacker är din bild!

Kerstin sa...

Snyggt foto på frosten som ligger som ett silverlager på bladen. Det ser så krispigt och fint ut.

Copyrightskyddade bilder