tisdag 16 november 2010

Tisdagstema - Känsla/Mystik

Temat för den här veckan är "känsla". För mig blir det ett bidrag från naturen. Jag har idag varit ute på en rundtur i mina hemtrakter. Många och vackra var scenarion jag bjöds. Den första hisnande känslan jag fick kan du se i mitt tidigare inlägg - Fairy dance-. Den här vyn mötte mig på hemvägen. Solen som inte har varit så flitig i den här delen av landet visade sig plötsligt när den var i nedan. Just den här platsen tillhör sagobygden och ligger intill "Karins sten" som är en sägen från Sjöatorpsbygden. Flickan Karin var en gång ute i skogen. En flock vargar anföll henne. Flickan lyckades ta sig upp på en brant sten och rädda sig. Ja nog har jag fått min beskärda del av trollska vyer den här dagen. En dag som har fyllt mig med många olika känslor som mystik, storslagenhet, vemod och frid. Vilken känsla får du av bilden?
Fler bilder kan du se HÄR.
Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

7 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Inget är som naturen - så skiftande, så fantastisk och kan ge så många olika känslor....

Mona sa...

Bilden fyller mig med vördnad för naturens storslagenhet. Vackert och stämningsfullt.

"Lillagul" sa...

Vilken vacker bild !
Kan ju inte annat än tycka att den är lite trollsk efter att ha läst att den är tagen i sagobygden :)

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
Hvor er dit billede vildt spændende - næsten som taget ud af et eventyr.

Annelie sa...

En kanonbild, vilken stämning!

catja sa...

Härligt stämningsfyyyylld bild. Det ser dock kaaaaallt ut.

Johnny Nutcase sa...

beautiful view, loving those colors and the reflection in the water, so pretty!