tisdag 15 februari 2011

Lite fågelbilder från i söndags


Jag är väldigt dålig på fåglar, och jag tror att det här kan vara en knipa. Min son såg den ligga guppandes i vattnet, men jag såg den inte förrän  han pekade. Gissa vem som var snabbast att sätta fingret på avtryckaren? Nåväl bilderna går an, men nu har jag blivit sugen på att fota fåglar. Jag har dock för mig att man behöver ett 200 mm objektiv, och det har jag inte.
Till våren tar vi nog en tur med båten som tar fågelskådare ut på Åsnen. Det blir en tidig morgon, men jag tror att det kan vara värt det.

1 kommentar:

Maria Berg sa...

Just den fåglen såg jag förra veckan också och tänkte jag skulle ta reda på vad den heter.
För 2 år sedan började jag fågelskåda genom kameran hade 300 mm Tamron (kostade bara 2000 kr) väl värd en investering.
På så sätt har jag lärt mig ca 20-25 olika fåglar, när jag började kunde jag inte skilja på blåmes och talgoxe.
Kram MB

Copyrightskyddade bilder