onsdag 2 februari 2011

Sepia scenes # 119 - Old houses



Old houses from the village.


7 kommentarer:

Ralph sa...

The buildings are of simple lines. They are functional dwellings on a cold and snowy day. The sepia almost melts the snow as we wait for Spring to arrive - the sooner the better!

Gärdsmygen sa...

Svart/vitt förstärker känslan av att det är gammalt. Tack för kommentaren på min fågelblogg!
Vet du jag tycker det är lite sport över att fota fåglar. De sitter inte still och de är där ibland och ibland inte. En utmaning!

Magdalena sa...

Det ser ut som om det vore från 70-talet. Snyggt fotat.

Marie sa...

Tänk snart prunkar det och sprudlar av färg :-) Vinter i sepia är allt grannt. Super Inger :-)

Lisa-Marie Jordan sa...

Lovely! It looks like it's from a much simpler time!

Lairama sa...

Det fotot passade verkligen bra i sepia. Det förstärker det enkla och gammeldags i bilden. Rena och fina linjer.

Lisa sa...

Säger som Magdalena det ser ut att vara fotat med en gammal Instamatic kamera på 70-talet. Minns att jag fick den där härliga (tyckte jag inte då visserligen) sepia tonen i mina bilder då ;)